Sökning: "Ämnesintegrering genom tematiskt arbetssätt"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ämnesintegrering genom tematiskt arbetssätt.
1. Tematiskt arbetsätt i förskolan och skolan : en studie om hur pedagoger anser sig använda ett tematiskt arbetssätt
Kandidat-uppsats, Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : En central tanke i ett tematiskt arbetssätt är att alla ämnen integreras till en helhet, där barnen tillåts att inhämta kunskap med alla sina sinnen. I inriktningen Språk- och skapande på lärarutbildningen vid Högskolan Kristianstad används ett tematiskt arbetssätt för att inspirera studenterna till att efter studietiden arbeta på detta sätt i sin yrkesverksamhet. LÄS MER
2. Tematiskt arbete i skolan
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Vårt övergripande syfte har varit att utifrån vår litteraturstudie undersöka hur lärare, som arbetar utifrån pedagogiska inriktningar där tematiskt arbete är centralt, ser på förutsättningar för detta arbetssätt. Vårt arbete påbörjades 2002 och när vi nu återupptar det har vi blivit intresserade av att se om dessa förutsättningar kan ha förändrats. LÄS MER
3. Tematiskt arbete : En fallgrop för elever i behov av särskilt stöd?
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Tematiskt arbete är ett allt mer populärt arbetssätt i dagen skolor. Det är en friare undervisningsmetod som kräver mer arbete av pedagoger och elever. LÄS MER