Sökning: "Åsa Höglund"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Åsa Höglund.
1. Normer som socialt förtryck : En kvalitativ studie om hur personal som arbetar nära unga vuxna med Aspergers syndrom upplever gruppens delaktighet i samhället
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att belysa hur personal som arbetar nära unga vuxna med en diagnos av Aspergers syndrom upplever att gruppens delaktighet i samhället ser ut. Vidare har vi undersökt vilka eventuella möjligheter och hinder som personalen anser att personer i denna grupp möter när de deltar i samhället samt hur personalen ser på framtiden för unga vuxna med en diagnos av Aspergers syndrom i relation till delaktighet i samhället. LÄS MER
2. Tro det om du vill, men relevant är det - Hur företag inom handel använder Event Marketing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Företag inom handel är underrepresenterade i litteratur kring Event Marketing. Kommunikationsverktyget som erbjuder interaktion tilltalar dagens upplevelsesökande konsumenter. Event Marketing som verktyg är i sin tur underrepresenterat inom Brand Management. LÄS MER
3. Mode(iga) företag - Interaktiv marknadsföring på webben 2.0
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Dagens interaktiva medieålder har medfört att marknadsföringens regelbok skrivits om. Några modeföretag utnyttjar den interaktivitet som Internet möjliggör och som konsumenterna eftersöker då de får en allt tydligare roll i värdeskapande processer. LÄS MER
4. Att tala inför andra : Barns upplevelser och tankar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Vårt arbete behandlar elevers upplevelser och tankar om att tala inför en grupp människor. För att få svar på våra frågeställningar har vi låtit elever i år 4 och år 5, skriva ner sina tankar och funderingar kring detta ämne. Våra resultat är baserade på två stycken undersökningar. LÄS MER