Sökning: "Åsa Petersson"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Åsa Petersson.

  1. 1. Lost in translation : A qualitative study regarding the translation process of social media activities.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mikaela Andersson; Louise Petersson; [2017]
    Nyckelord :Social media; Translation process; KPIs; Qualitative metrics; Quantitative metrics; Data collection; Data analysis;

    Sammanfattning : Authors: Mikaela Andersson & Louise Petersson Suporvisor: Dan Halvarsson Examiner: Åsa Devine Title: Lost in translation - A qualitative study regarding the translation process of social media activities Keywords: Social media, Translation process, KPIs, Qualitative metrics, Quantitative metrics, Data collection, Data analysis Background: Social media as marketing tools have created many opportunities for marketers and companies that want to increase the social media use. However, the vast amount of data has generated many question marks, so there is a great need to understand how the translation process of social media activities is proceeding to have the ability to understand the effectiveness of the activities. LÄS MER

  2. 2. Big bath accounting : förekommer strategin i svenska börsnoterade företag?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Christian Eriksson; Åsa Petersson; [2015]
    Nyckelord :Big bath accounting; Creativity in accounting; Newly appointed CEO; Write-down on goodwill; Big bath accounting; Kreativ redovisning; VD-byte; Nedskrivning av goodwill;

    Sammanfattning : Big bath accounting är en strategi där beslutsfattarna i ett företag manipulerar det redovisade resultatet efter ens egna preferenser, ofta för att påverka resultatet negativt genom nedskrivning av immateriella tillgångar. Tidigare forskning har visat att fenomenet uppstår mer frekvent i samband med en nytillsatt VD. LÄS MER

  3. 3. Att designa ett hjälpmedel för släktforskare att använda vid läsning av gamla handskrivna dokument

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Åsa Petersson; [2014]
    Nyckelord :Interaction design; User-centered design; Genealogy; Paleography; Crossword-lexicon;

    Sammanfattning : Reading old handwritten documents can be a real challenge for genealogists, especially as some documents in Sweden are written in the old German alphabet that is not used today. Much research has been done on how to enable computers to read old handwritten documents, but computers have so far not reached the level of reading that expert humans have. LÄS MER

  4. 4. Patientens upplevelse av delaktighet i postoperativ vård

    Magister-uppsats, Institutionen för medicin och hälsa; Hälsouniversitetet

    Författare :Pontus Lubrán; Åsa Petersson; [2011]
    Nyckelord :bukkirurgi; upplevelse; omvårdnad; patient delaktighet; postoperativ vård;

    Sammanfattning : Diskrepansen mellan vad patienten upplever som behov och sjuksköterskans tolkning av behoven finns beskrivna i studier. Skillnaden tolkas som brist på patientens delaktighet i omvårdnaden. Ökar patientens delaktighet inom omvårdnaden ökar även vårdens kvalité. LÄS MER

  5. 5. Electronic Commerce : -In Customer Service We Trust

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Markus Svensson; Viktor Petersson; [2011]
    Nyckelord :customer service; customer service online; E-commerce; electronic-commerce; trust; trust online.;

    Sammanfattning : Master Thesis in Business Administration and Marketing, School of Economics at Linnæus University, 4FE02E, Spring 2011  Authors: Viktor Petersson and Markus Svensson  Tutor: Åsa Devine  Examiner: Sarah Philipsson  Title: Electronic Commerce - In Customer Service We Trust  Background: Technological innovations have changed the business environment, and using E-commerce has increased in importance over the last decade. Two aspects that have been discussed within E-commerce are the possibilities and concerns of offering customer service and communicate trust towards customers. LÄS MER