Sökning: "Övertalning"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet Övertalning.

  1. 1. Self-efficacy i matematisk problemlösning : En litteraturstudie om undervisningsmetoder för ökad self-efficacy hos gymnasieelever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Caroline Hallqvist; Martin Purfürst; [2024]
    Nyckelord :matematik; self-efficacy; problemlösning; undervisningsmetoder; gymnasieelever;

    Sammanfattning : Denna studie är genomförd som en strukturerad litteraturanalys och syftar till att sammanställa undervisningsmetoder lärare kan använda för att för att öka gymnasieelevers self-efficacy inom matematisk problemlösning, samt undersöka hur aktuell forskning beskriver self-efficacy inom just problemlösning. Litteratur har främst sökts i databasen ERIC, men även UniSearch har använts som komplement. LÄS MER

  2. 2. Klimatdiskursen ramar in dagens marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av Preemshemmahörande-annonser i deras kampanj 2019-2020

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hanna Strandahl; [2023]
    Nyckelord :Fossilindustri; gestaltningsteori; greenwashing; grön profilering; hemmahörande-annonsering; klimatdiskurs; kvalitativ innehållsanalys; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka hur fossilindustrin paketerar sina reklambudskap inom det vilseledande formatet hemmahörande-annonser. Syftet är även att skapa förståelse för hur den trendande klimatdiskursen påverkar marknadsförings utformning. LÄS MER

  3. 3. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  4. 4. Samtycke inom BDSM : En scoping review

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Josephine Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Samtycke; BDSM; Socialt arbete; Relationell autonomi; Normaliseringsprocess;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vid en första anblick kan det vara svårt att skilja samtyckta BDSM aktiviteter från våld i nära relationer. För att kunna särskilja mellan sexuella övergrepp och samtyckta sexuellt aggressiva handlingar, oavsett relation eller tillfällig förbindelse, skulle förhandlingsteknikerna inom BDSM kunna användas för att förhandla om samtycket. LÄS MER

  5. 5. The startup journey from idea to first Proof of concept - customer : A multiple case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Rita Blomstersjö; Axel von Grothusen; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Proof of concept; Customer acquisition; B2B; Startup; Sell first - Build later.; Entreprenörskap; Produkt validering; Kundförvärv; B2B; Startup; Sälj först - bygg sen.;

    Sammanfattning : Startups within the tech field are incraesingly using proof of concept (POC) customers as a partner when developing new products and services as this enables them to sell the product before building it, ensuring that the product they are developing is aligned with the market needs before making it avaliable to a wider market. Becasue of the positive results that designing and developing new products together with users and customers have shown, the acqusition of POC customers has become a crucial step in the product development process for many startups. LÄS MER