Sökning: "ämne c-uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden ämne c-uppsats.

  1. 1. Mariam-moskéns kvinnliga imamer : En kvalitativ intervjustudie om kvinnans ställning inom islam då och nu

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mimoza Shabani; Mehret Mengistab; [2020]
    Nyckelord :islam; kvinnan; imam; religion; feminism; profetens hustrur; hadith; sharia; Mariam-moskén;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om den muslimska kvinnans ställning inom islam och hur den har förändrats genom historien. Det är genom historisk kunskap om islam i allmänhet och kvinnans roll i synnerhet, som vi kan förstå vår samtids attityder, tankar och normer kring den muslimska kvinnan. LÄS MER

  2. 2. Från eWOM till köpintention : En studie om hur valens och argumentkvalitet i en recension påverkar konsumentens köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Tobias Fält; Viktor Hamwi; [2019]
    Nyckelord :eWOM; reviews; purchase intention; valence; argument quality; eWOM; recensioner; köpintention; valens; argumentkvalitet;

    Sammanfattning : Titel: Från eWOM till köpintention – En studie om hur valens och argumentkvalitet i en recension påverkar konsumentens köpintention  Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi  Författare: Tobias Fält & Viktor Hamwi  Handledare: Jonas Kågström  Datum: 2019 - januari  Syfte: Syftet är att analysera vilken roll valens och argumentkvalitet i en restaurangs onlinerecensioner har för påverkan på konsumentens köpintention. Metod: Studien använder sig av en kvantitativ forskningsmetod med en webbaserad enkätundersökning som grund för det insamlade materialet. LÄS MER

  3. 3. Motivation till naturkunskap : En studie av elevers motivation till att lära naturvetenskap i gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Ida Quvang; [2017]
    Nyckelord :Motivation; Intresse; Naturkunskap; Naturvetenskap; Lärande; Undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats i lärande var vinna kunskap om elevers motivation till ämnet Naturkunskap. Studien genomfördes i två gymnasieklasser med inriktning mot samhällsvetenskap. Totalt deltog 35 elever och deras gemensamma lärare i studien. LÄS MER

  4. 4. Det är som att gå till tandläkaren - det ska bara göras! : En komparativ studie av chefers och medarbetares förväntningar på medarbetarsamtal

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :sandra björlin; malin Strengberg; [2016]
    Nyckelord :Medarbetarsamtal; förväntningar; upplevelse; relation; kommunikation; feedback;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats var att vi ville undersöka vilka individuella förväntningar chefer och medarbetare har på medarbetarsamtal. Vi som blivande personalvetare tyckte att detta ämne var relevant gentemot vår utbildning och efter utförd studie har vi breddat vår kunskap inom ämnet och kommer förhoppningsvis kunna ha användning av denna kompetens i arbetslivet. LÄS MER

  5. 5. En undersökning om attityden till mottagandet av E-postmarknadsföring : Med avseende på kognitions-, affektions- & beteendemässig attityd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Johanna Nilsson; August Mazetti-Nissen; [2016]
    Nyckelord :Attitude; E-mail marketing; E-mail marketing messages; Cognition; Affection; Behavior; Attityd; E-postmarknadsföring; E-postmarknadsföringsmeddelande; Kognition; Affektion; Beteende;

    Sammanfattning : Titel: En undersökning om attityden till mottagandet av E-postmarknadsföring – Medavseende på kognitions-, affektions- & beteendemässig attityd. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Johanna Nilsson & August Mazetti-Nissen Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: 2016 – Januari Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka attityden till mottagandet av Epostmarknadsföringhos svenska beslutsfattare inom en B2B-kontext, detta med avseende påkognitions-, affektions- och beteendemässig attityd. LÄS MER