Sökning: "ärendehanteringssystem"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade ordet ärendehanteringssystem.

  1. 1. Ärendehantering genom maskininlärning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Daniel Bennheden; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; machine learning; case management; RPA; Random forest; Naïve Bayes; support vector machine; neural network; Artificiell Intelligens; maskinlärning; ärendehantering; RPA; Random forest; Naïve Bayes; support vector machine; neurala nätverk.;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet undersöker hur artificiell intelligens kan användas för att automatisktkategorisera felanmälan som behandlas i ett ärendehanteringssystem genom att användamaskininlärning och tekniker som text mining. Studien utgår från Design Science ResearchMethodology och Peffers sex steg för designmetodologi som utöver design även berör kravställningoch utvärdering av funktion. LÄS MER

  2. 2. Metod för ett automatiserat frågebesvarande i det svenska språket

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Kristian Penna; [2023]
    Nyckelord :question answering; natural language processing; artificial intelligence; machine learning; deep learning; artificial neural networks; transformer; BERT; sentence transformers; semantic textual similarity; frågebesvarande; språkteknologi; artificiell intelligens; maskininlärning; djupinlärning; artificiella neurala nätverk; transformer; BERT; sentence transformers; semantisk textlikhet;

    Sammanfattning : I ärendehanteringssystem utgör avslutade ärenden en värdefull datamängd bestående av par av frågor och svar som organisationer med rätt metoder kan dra nytta av för att utvinna fördelar. I denna studie har en Sentence Transformers-modell blivit finjusterad för question answering som tillsammans med en datamängd från ett ärendehanteringssystem automatiskt kan besvara organisationsspecifika frågor i det svenska språket. LÄS MER

  3. 3. Optimering av Tidrapportering genom Systemintegration : En Integrationslösning mellan Jira och Agresso

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Linus Pernius; Carl Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Datavetenskap; Systemintegration; Integration; Tidrapportering;

    Sammanfattning : Ett konsultföretag är ett företag som tillhandahåller expertis och specialiserad arbetskraft, inom specifika arbetsområden, mot en avgift. De anställda på ett sådant bolag kallas för konsulter och deras arbetsuppgift är att jobba på uppdrag av en eller flera kunder. LÄS MER

  4. 4. Visualizing issue tracking data using a process mining tool to support the agile maturity assessment within the Scaled Agile Framework : A case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Olle Hovmark; [2022]
    Nyckelord :Processmining; Agilematurity; Visualization; Issuetrackingsystem; Software Process Improvement; The Scaled Agile Framework; Inductive visual Miner; Process mining; Agil mognad; Visualisering; Ärendehanteringssystem; Mjukvaruprocessförbättring; The Scaled Agile Framework; Inductive visual Miner;

    Sammanfattning : Today, agile development is broadly used within both small and large organizations worldwide. Transitioning to agile development in a large organization is a complex task that requires support from everyone in it. The Scaled Agile Framework (SAFe) is a framework meant to help integrate agile development within all parts of an organization. LÄS MER

  5. 5. Integration av Utvecklingsmiljöer för en Främjad Användarupplevelse

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Lukas Skog Andersen; [2021]
    Nyckelord :UX; UX-design; system science; design science; design theory; memory; prototyping; UX; UX-design; design vetenskap; design teori; minne; prototyping;

    Sammanfattning : Dagens allt mer komplexa utvecklingsmiljöer gör att det blir viktigare att användaren hartillgång till rätt information vid rätt tillfälle. Ett stort problem med dagens utvecklingsmiljöersom används vid utveckling av ärendehanteringssystem är att de ej är integrerade vilket medföratt användaren måste flytta information mellan system manuellt. LÄS MER