Sökning: "årskurs 9"

Visar resultat 1 - 5 av 781 uppsatser innehållade orden årskurs 9.

  1. 1. Prao ur ett elevperspektiv – hur upplever elever prao?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Julia Hellman; Klara Blomqvist; [2018]
    Nyckelord :prao; gymnasieval; kvalitetssäkring; habitus; happenstance learning theory;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte är att få en inblick i vad elever i årskurs nio på en skola i Västra Götaland anser om prao, om praoperiodernas kvalitetssäkring samt om de upplever att praon varit till hjälp för gymnasievalet.Höstterminen 2018 blir det obligatoriskt med prao för elever i årskursåtta och nio. LÄS MER

  2. 2. För att eleverna verkar tänka bättre när de får prata : Vilka metoder kan man hitta hos lärare som främjar diskussioner i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektronik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Nikolina Andersson Younas; [2018]
    Nyckelord :Diskussion; frågeteknik; lektionsstruktur; kollegialt lärande; ZPD;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att söka reda på olika metoder lärare använder i klassrumssituationer för att stödja elevernas utveckling i matematiska uttryck gällande muntlig kommunikation mellan elever och lärare. Arbetet är baserat på observationer av tre lärare i årskurs 4, 6 och 9. LÄS MER

  3. 3. Framgångsrik undervisning i engelska : En intervjustudie om lärares upplevelser om hur man bör bemöta elever i läs- och skrivsvårigheter/dyslexi i årskurs 7-9

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Angelica Olofsson; [2018]
    Nyckelord :Läs- och skrivsvårigheter; dyslexi; framgångsrik undervisning i engelska; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare upplever att man bör bemöta elever i läs- och skrivsvårigheter/dyslexi i undervisningen i ämnet engelska, för en framgångsrik undervisning där alla elever har möjlighet att nå kunskapskraven. I dagens globala samhälle är goda kunskaper i engelska betydelsefulla. LÄS MER

  4. 4. Folkmusikens betydels i grundskolan

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Patrick Söderholm; [2018]
    Nyckelord :Folkmusik; skola; musikundervisning; musik; kultur;

    Sammanfattning : I möten mellan folk från olika delar av världen kan det vara lätt att låta fördomar komma i vägen och tro att mötet mellan dessa folk kommer att bli svårt på grund av språkliga hinder och kulturella olikheter. När nyanlända barn fick chansen att möta ett midsommarfirande för första gången kunde de känna igen sig i den svenska kulturen, och intressant är hur mycket barn, ungdomar, skola och lärare vet om folkmusik. LÄS MER

  5. 5. Pedagogers uppfattning om naturvetenskap i grundskolans tidigare år

    M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning; Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleHögskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Lena Sundin-Erixon; Emelie Holmberg; [2018]
    Nyckelord :Läroplan; naturvetenskap; naturvetenskapens karaktär; NO-undervisning; pedagoger; ämnesteori;

    Sammanfattning : Arbetet utgår från utbildningsvetenskap som grund och behandlar utifrån detta olika perspektiv i naturvetenskap och NO-undervisning. Undersökningen sker genom intervjuer där sex deltagare ingår från tre olika kommuner på fyra olika skolor. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet årskurs 9.

Din email-adress: