Sökning: "ölmarknaden"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet ölmarknaden.

  1. 1. Konsumentinsikt på ölmarknaden : En kvalitativ studie om köpbeslut och uppfattning av autenticitet bland konsumenter av hantverksöl

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Rönnholm; Jesper Lindström; [2019]
    Nyckelord :Microbreweries; craft beer; beer; authenticity; consumer insight; Mikrobryggerier; Hantverksöl; Öl; Autenticitet; Konsumentinsikt;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har mikrobryggerier runt om i världen tagit allt större marknadsandelar från nationella och internationella bryggerier. Trots en växande marknad är marknadsklimatet däremot långt ifrån idealiskt för många småbryggare. Lönsamheten är låg och marknaden präglas av hårdare konkurrens. LÄS MER

  2. 2. Studenter, Framtidens finsmakare! : En studie om hantverksölens plats på ölmarknaden för studenter.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Axel Orre; Amelie Witschard; [2018]
    Nyckelord :Students; connoisseurs; Studenter; finsmakare;

    Sammanfattning : Title: Students, the future connoisseurs- A study on craft beers place on the beer market in a student town. A trend that is growing stronger among Swedish breweries is the interest in micro breweries. LÄS MER

  3. 3. Gemensam passion för öl

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Felicia Berggren; Stina Sundberg; [2016]
    Nyckelord :mikrobryggeri; positionering; visuell identitet; semiotik; förpackningsdesign; visuell konsumtion; neolokalism; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : I dagens Sverige tillkommer det i snitt ett nytt mikrobryggeri i veckan. Det finns nu ett ungefärligt  antal på 250 stycken mikrobryggerier i Sverige och dessa vill hitta en position  på ölmarknaden. LÄS MER

  4. 4. Varumärkeslojalitet på den svenska ölmarknaden : En konsumentstudie om relationerna mellan varumärkeslojalitet, upplevd kvalité, varumärkeskännedom och varumärkesassociationer

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Emmelie Gustafsson; Camilla Sjödahl-Essén; [2015]
    Nyckelord :Brand loyalty; Brand associations; Perceived quality; Brand awareness; Swedish beer market; Varumärkeslojalitet; Upplevd kvalité; Varumärkeskännedom; Varumärkesassociationer; Svenska ölmarknaden;

    Sammanfattning : Title: Brand loyalty in the Swedish beer market: A consumer study about the relations between brand loyalty, perceived quality, brand awareness and brand associations. Authors: Emmelie Gustafsson and Camilla Sjödahl-Essén Supervisor: Ossi Pesämaa Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology Course: Bachelor’s thesis in Business Administration, 15 credits Purpose: This study aims to study how brand loyalty of three Swedish beer brands is affected by brand associations, brand awareness and perceived quality. LÄS MER

  5. 5. Storytelling i ölindustrin : Hur mikrobryggerier kan använda storytelling som marknadsföringsverktyg.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Simon Svensson; [2014]
    Nyckelord :ölindustrin; storytelling; Microbrewerys; beerindustry; storytelling; marketing; advertising; Mikrobryggerier; marknadsföring; reklam;

    Sammanfattning : Den svenska ölmarknaden genomgår just nu en stor förändring. Mängder av nya små aktöreretablerar sig. Så kallade mikrobryggerier startas i en strid ström. Då dessa nya ölproducenterarbetar mycket småskaligt och med hantverksmässiga metoder är det svårt att få ekonomiskbärighet i verksamheten. LÄS MER