Sökning: "örebro musikhögskola"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden örebro musikhögskola.

  1. 1. Musiklärare, varför då? : En kvantitativ studie om motiv bakom studenters val att utbilda sig till musiklärare vid en specifik musikhögskola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Emanuel Laago; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. ”Spänningen är vår värsta fiende” : En kvalitativ studie om hur klarinett- och saxofonlärare arbetar med ergonomi

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Thomas Haglund; Martin Bondeson; [2013]
    Nyckelord :ergonomi; undervisning; ergonomisk medvetenhet; klarinett; saxofon;

    Sammanfattning : ABSTRACT Examensarbete inom lärarutbildningen Titel: “Spänningen är vår värsta fiende” – en kvalitativ studie om hur klarinett- och saxofonlärare arbetar med ergonomi. Title in English: “The tension is our greatest obstacle” -  a quality study in how clarinet and saxophone teachers handles ergonomics. LÄS MER

  3. 3. Tid för Time? : En studie i hur musikalisk timing lärs ut

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan Ingesund

    Författare :Jesper Götlind; [2012]
    Nyckelord :Musical Time; Teaching; Music education; Tools; Socio-cultural perspective; Musikalisk Time; Undervisning; Musikpedagogik; Redskap; Sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en fördjupad kunskap om innebörden av Time som begrepp samt att ge en bild av hur erfarna lärare hanterar ämnet i sin undervisning. Denna studie har sin teoretiska utgångspunkt i det sociokulturella perspektivet och hur medierande redskap används i undervisningen. LÄS MER

  4. 4. Peppa dom : En undersökning i bemötandet av nervösa instrumentalelever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Samuel Olofsson; Mikael Wiberg; [2009]
    Nyckelord :Nervositet; lärare-elevrelation; bemötande; självförtroende; mental träning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur instrumentallärare bemöter och undervisar nervösa elever. Fyra lärare har intervjuats, två från en kulturskola och två från en musikhögskola. Resultatet visar på vikten av att sätta relationen mellan läraren och eleven i centrum. LÄS MER