Sökning: "“Monocultural classroom"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden “Monocultural classroom.

  1. 1. Finns det skillnader på religionsundervisning i det mångkulturella och monokulturella klassrummet? : Ett normkritiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Fride Nilsson; Samuel Folkesson; [2024]
    Nyckelord :inkludering; likvärdig utbildning; monokulturell; mångkulturalitet; normer; normkritiskt; värderingsfri;

    Sammanfattning : Dagens klassrum blir mer och mer mångkulturella, vilket betyder att vi som blivandelärare måste skapa kunskap om hur religionsundervisning kan bedrivas på ettinkluderande och värderingsfritt sätt. Syftet med texten är att genom kvalitativaintervjuer synliggöra de eventuella normer och skillnader som finns i det mångkulturellaoch det monokulturella klassrummet. LÄS MER

  2. 2. "Grammar and syntax are of course important building blocks, but you need to know what it is you are building" : A Qualitative Study Investigating Nine Upper Secondary English Teachers' Awareness, Beliefs and Practices when Dealing with Pragmatics in the EFL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Malin Ringqvist; [2023]
    Nyckelord :Pragmatics; Pragmatic competence; EFL Classroom; Teacher Awareness and Beliefs; Interculturality;

    Sammanfattning : This essay investigates nine upper secondary English teachers’ awareness, beliefs and practices when dealing with pragmatics in the EFL classroom in relation to the intercultural dimensions of the subject. The study was conducted using a phenomenological approach where nine semi-structured interviews with upper secondary English teachers were conducted. LÄS MER

  3. 3. Mångfald i en monokulturell kontext: hur förhåller sig lärare till det?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Rebecka Nordin; [2017-11-08]
    Nyckelord :“Multicultural”; “Primary school”; “School”; “Diversity”; “Attitudes”; “Teachers attitudes”; “Immigrant”; “Monocultural classroom;

    Sammanfattning : Research on multiculturalism in homogenic schools appears to be a poorly codified phenomenon in the literature, hence the reason that founded the idea to dig deeper into the subject and to further challenge this research. Moreover, this empirical study aims to examine how middle school teachers are dealing with multiculturality in the school where the majority of the students are constituted by ethical Swedish pupils. LÄS MER