Sökning: "1:1 marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden 1:1 marketing.
1. User Experience Design as a Building Block in a B2B Company’s Market Strategy : An empirical study of how the user experience of a software service can be used to create increased customer value
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : The after-sales pricing industry has, as many other industries, transformed with the digital era which have enabled automatization and scalable solutions. For companies pricing over 35 000 after sales items, scalable, digital solutions is needed. LÄS MER
2. The 100 kW Sportscar : Experience-Oriented Performance through Reduction in Times of Excess
Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Problem Area With the introduction of the Bugatti Veyron in 2005, a new breed of sportscars was born: the hypercar. It was celebrated as a technological masterpiece, its todays hybrid counterparts, the McLaren P1, Ferrari LaFerrari and Porsche 918 Spyder were named the ‘holy trinity’ of sportscars. LÄS MER
3. Analys av solelinstallationer på olika fastighetstyper : En studie om möjligheter och hinder
M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Generering av el med hjälp av solen står idag för en väldigt liten andel av Sveriges totala genereringav el. För att komma upp till en högre nivå krävs inte enorma solcellsparker över hela Sverige, utan tvärtom skulle det kunna gå att använda redan befintliga tak. LÄS MER
4. Entrébänk för Bonum seniorboenden
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : The following report comprises my bachelor´s thesis in Industrial design, 30 hp. It is executed in collaboration with Bonum senior housing, who has been the client and assignment- maker of this project. The goal was to design a bench for their entrances, which could represent not only the needs of the target group but also Bonum as a trademark. LÄS MER
5. Smartphones som ny marknadsföringskanal : Nya möjligheter inom precision, segmentering och relationer
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att öka förståelsen för hur samhällets och teknikens senaste utveckling har bidragit med nya marknadsföringskanaler och vad detta innebär för företags marknadsföringsstrategier. Med detta syfte som utgångspunkt har tre forskningsfrågor formulerats för att avgränsa forskningen än mer: Hur kan smartphones som marknadsföringskanal hjälpa företag att precisera sin marknadsföring till kunden? På vilket sätt har den nya mobila tekniken, i form av smartphones, påverkat företags segmenteringsmöjligheter? Hur kan ett företag använda sig av smartphones, som ett verktyg för att hantera kundrelationer? Metod: Uppsatsen är resultatet av en kvalitativ studie med en huvudsaklig induktiv inriktning. LÄS MER