Sökning: "1:1 marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden 1:1 marketing.

  1. 1. User Experience Design as a Building Block in a B2B Company’s Market Strategy : An empirical study of how the user experience of a software service can be used to create increased customer value

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Josefin Håkanson; [2020]
    Nyckelord :user experience; ux; customer value; value; industrial marketing; market strategy; b2b; industrial strategy; digitalization; användarvänlighet; ux; kundvärde; värde; industriell marknadsföring; marknadsstrategi; b2b; industriell strategi; digitalisering;

    Sammanfattning : The after-sales pricing industry has, as many other industries, transformed with the digital era which have enabled automatization and scalable solutions. For companies pricing over 35 000 after sales items, scalable, digital solutions is needed. LÄS MER

  2. 2. The 100 kW Sportscar : Experience-Oriented Performance through Reduction in Times of Excess

    Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Robin Ritter; [2017]
    Nyckelord :Future Porsche Lightweight Vehicle Concept;

    Sammanfattning : Problem Area With the introduction of the Bugatti Veyron in 2005, a new breed of sportscars was born: the hypercar. It was celebrated as a technological masterpiece, its todays hybrid counterparts, the McLaren P1, Ferrari LaFerrari and Porsche 918 Spyder were named the ‘holy trinity’ of sportscars. LÄS MER

  3. 3. Analys av solelinstallationer på olika fastighetstyper : En studie om möjligheter och hinder

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sanna Nilsson; [2016]
    Nyckelord :photovoltaics; roofinstallations; hybrid; semitransparent; levelized cost of energy; sensitivity analysis; solceller; takinstallation; hybridpanel; semitransparent; elproduktionskostnad; känslighetsanalys;

    Sammanfattning : Generering av el med hjälp av solen står idag för en väldigt liten andel av Sveriges totala genereringav el. För att komma upp till en högre nivå krävs inte enorma solcellsparker över hela Sverige, utan tvärtom skulle det kunna gå att använda redan befintliga tak. LÄS MER

  4. 4. Entrébänk för Bonum seniorboenden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Hanne Ossler; [2012]
    Nyckelord :design seniorboende äldre;

    Sammanfattning : The following report comprises my bachelor´s thesis in Industrial design, 30 hp. It is executed in collaboration with Bonum senior housing, who has been the client and assignment- maker of this project. The goal was to design a bench for their entrances, which could represent not only the needs of the target group but also Bonum as a trademark. LÄS MER

  5. 5. Smartphones som ny marknadsföringskanal : Nya möjligheter inom precision, segmentering och relationer

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Louise Fohlin; Emelie Franzén; [2011]
    Nyckelord :Mobile marketing; precision marketing; consumer driven timing; market segmentation; context; relevance; integrity; brand; consumer relationship; high interactive communication devices; Mobilmarknadsföring; smartphones; precisionsmarknadsföring; kundstyrd timing; segmentering; kontext; relevans; integritet; kundrelationer; interaktionsintensiva kommunikationsenheter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att öka förståelsen för hur samhällets och teknikens senaste utveckling har bidragit med nya marknadsföringskanaler och vad detta innebär för företags marknadsföringsstrategier. Med detta syfte som utgångspunkt har tre forskningsfrågor formulerats för att avgränsa forskningen än mer: Hur kan smartphones som marknadsföringskanal hjälpa företag att precisera sin marknadsföring till kunden? På vilket sätt har den nya mobila tekniken, i form av smartphones, påverkat företags segmenteringsmöjligheter? Hur kan ett företag använda sig av smartphones, som ett verktyg för att hantera kundrelationer? Metod: Uppsatsen är resultatet av en kvalitativ studie med en huvudsaklig induktiv inriktning. LÄS MER