Sökning: "2012 brand"

Visar resultat 1 - 5 av 418 uppsatser innehållade orden 2012 brand.

  1. 1. When Social Media Hits the Fan - How Customer Value is Influenced by a Brand Crisis on Social Media

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonya Martinsson; Josefine Svensson; Rebecca Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Brand Crisis on Social Media; Customer Judgements; Customer Feelings; Customer Brand Resonance; Customer Value; Business and Economics;

    Sammanfattning : Keywords: Brand Crisis on Social Media, Customer Judgements, Customer Feelings, Customer Brand Resonance, Customer Value. Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate how a brand crisis on social media influences customer value of a brand. LÄS MER

  2. 2. Attrahera generation Z: Anställdas Employer Branding arbete på sociala medier : En kvalitativ flerfallsstudie baserat på anställda med Employer Branding ansvar

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jonna Mårtensson; Kristina Carp; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; Social Media; Employer Branding; Communication; Attract; Generation Z; Sociala Medier; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärke; Kommunikation; Attrahera;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala mediers inverkan på samhället har genererat fundering kring hur sociala medier används för att stärka arbetsgivarvarumärket. Det visas ständigt hur företag väljer att marknadsföra sig via sociala medier för att locka kandidater med vad de har att erbjuda. LÄS MER

  3. 3. Vilken funktion fyller ICA I Iove eco? - En studie av hur en miljömärkning kan användas och påverka sin omgivning i en livsmedelsbutik.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC); Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Emma Kangas; [2023]
    Nyckelord :Sustainable consumption Environmental studies Green marketing; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The choices costumers make in the supermarket can influence to what extent food production is sustainable. There is also a growing pressure on retailers to step up and enable and encourage sustainable choices for the costumer. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsrapportering av ett varumärkesskadat företag : En fallstudie om hur H&M anpassar sin signalering efter samhällets kritik för att återuppbygga sin legitimitet.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tuva Kiiveri; Sofia Gynt; [2023]
    Nyckelord :Sustainability report; sustainability; signalling; legitimacy; CSR; Hållbarhetsrapport; hållbarhet; signalering; legitimitet; CSR;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30. Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp. Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sofia Gynt och Tuva Kiiveri. LÄS MER

  5. 5. The Case of the Halls Meat Factory Closure : Looking at processes through the eyes of the workers

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ekonomisk historia och internationella relationer

    Författare :Filip Tedelund; [2022]
    Nyckelord :Meat Industry; Supply Chain; Labour Process Theory; Flexible Accumulation; Extended Case Method;

    Sammanfattning : This thesis aims at examining processes in capitalist food production through a case study of Vion’s Halls factory in Broxburn, Scotland, which closed in 2012. The researcher uses his position as a former employee to receive interviews with former workers at the factory to gain knowledge about what happened in the factory and how that relates to bigger developments in the economy. LÄS MER