Sökning: "24-timmarsmyndigheten"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet 24-timmarsmyndigheten.

  1. 1. The future e-governments among municipalities

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Johannes Bohm; Linus Holm; [2016]
    Nyckelord :24-timmarsmyndigheten; e-government; e-förvaltning; e- tjänster; digitalisering;

    Sammanfattning : Varför används inte en gemensam digital plattform som sammanställer tillgängliga e-tjänster bland kommuner? Vilka hinder finns det för att en sådan plattform utvecklas? Är det någon efterfrågan? Genom att undersöka frågorna nämnda ovan klarläggs bristen av stöd idag via webben då det skulle underlätta för medborgarna. Det existerar liknande koncept som det spekuleras om, dock inom andra användningsområden och oftast med en fokuserad riktning. LÄS MER

  2. 2. Implementation av 24-timmarsmyndigheten i Offentlig Verksamhet : -

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Informatik

    Författare :David Karlsson; [2008]
    Nyckelord :E-government; Implementation; Empiric studiy; case officer; 24-timmarsmyndighet; implementation; emirisk studie; handläggare;

    Sammanfattning : I den här artikeln undersöks implementationen av ett ärende och handläggningssystem kallat Platina vid Länsstyrelsen i Västerbotten. Problematik med implementationen identifieras genom intervjuer och observationer med anställda vid myndigheten. LÄS MER

  3. 3. E-government. : En studie av 24-timmarsmyndigheten i kommunerna.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Flouti; Eden Merhawi; [2007]
    Nyckelord :E-government; e-service; webpage; municipality; 24-timmarsmyndighet; e-tjänster; webbsida; kommun; e-government.;

    Sammanfattning : Frågeformulering: Vilka faktorer är det som avgör utvecklingen av offentliga e-tjänster? Syfte: Syftet med denna uppsats är att utvärdera och undersöka nuläge och framtida behov av e-förvaltning inom kommunala myndigheter i stockholms området. Metod: Vi har använt oss av både en kvantitativ och en kvalitativ metod.. LÄS MER

  4. 4. Personas – ett sätt att lyfta fram krav på offentliga e-tjänster utifrån användare med särskilda behov

    Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Magnus Burell; [2006]
    Nyckelord :personas; offentliga e-tjänster; målgruppsanalys; 24-timmarsmyndigheten; användbarhet; funktionshinder;

    Sammanfattning : I den offentliga sektorn sker idag en genomgripande övergång till att erbjuda service via Internet genom elektroniska tjänster, e-tjänster. Få tjänster utvecklas utifrån ett användarperspektiv och många brister i tillgänglighet. LÄS MER

  5. 5. Standardmeddelanden : En studie av elektroniska standardmeddelanden mellan myndigheter

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Daniel Mirow; Henrik Åhling; [2006]
    Nyckelord :Standardmeddelanden;

    Sammanfattning : Sammanfattning I dagens informationssamhälle ställs höga krav på den offentliga förvaltningen. Detta har lett till att många myndigheter har valt att publicera information på Internet. Några av myndigheterna har även lanserat olika typer av så kallade självbetjäningstjänster (e-tjänster). LÄS MER