Sökning: "3D pussel"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden 3D pussel.
1. En Digital-First Approach för planerande av escape rooms : Kan automatisk återställning av pussel utforskas under digital prototyping?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Att designa fysiska escape rooms kan kräva mycket arbete och resurser. Detta arbete hanterade frågan om en digital-first approach kan underlätta arbetsprocessen och undersöker frågan om automatisk återställning av pussel samtidigt. LÄS MER
2. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER
3. Development of a phantom for the verification of stereotactic arrhythmic radioablation treatment deliveries
L3-uppsats, Lunds universitet/SjukhusfysikerutbildningenSammanfattning : Aim: Phantoms are used daily in the clinic for radiotherapy. As more realistic phantoms are requested, 3D printing could be used but the design of a realistic phantom is difficult. LÄS MER
4. Development of 3D Spectrometry using Compressive Sensing
Master-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/FörbränningsfysikSammanfattning : Multi-spectral imaging is a powerful approach in spectral analysis of objects with spatial details. However, such approaches are most often time consuming and experimentally complex since both spectral and spatial information in two dimensions are to be resolved. LÄS MER
5. A participatory approach to the development of specifications for a 3D puzzle for visually impaired and sighted users
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Det finns begränsad tillgång till pussel för personer med synfel (inklusive blinda personer). För att undersöka behovet av potentiella användare i 3D kartpussel och identifiera deras preferenser, behov och krav, användes en kvalitativ metod som på engelska kallas ”participatory design”. LÄS MER