Sökning: "ADVANTAGES OF MARKET STRATEGY"
Visar resultat 1 - 5 av 233 uppsatser innehållade orden ADVANTAGES OF MARKET STRATEGY.
1. Diffusion of digital asset management systems in the Norwegian food and grocery market. A single case study of MyBrand Media
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Digital asset management systems as a solution for managing digital content has been gaining attention over the last years and more IT providers are offering digital asset management systems to organizations. However, the decision to adopt this solution in a client-organization is influenced by many factors, making it a challenging and time taking process. LÄS MER
2. Storskogen's portfolio diversification - A strategy for prosperity?
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : This case study provides an in-depth description of the fast-paced M&A compounder Storskogen which has received noticeable media attention since its IPO in October 2021. Through examining the market sentiment surrounding the public market entry, the underwriting process, and its business model, potential reasons for its volatile and relatively poor stock performance are put forward. LÄS MER
3. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. LÄS MER
4. Förvärv - En strategi för ökad aktieavkastning? : En studie på Stockholmsbörsens Large Cap mellan 2014–2022
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Under det senaste decenniet har antalet förvärv ökat kraftigt. Medan världen har blivit mer globaliserad, är vikten av att komma in på nya marknader och skapa konkurrensfördelar nyckeln till ett företags förmåga att växa. LÄS MER
5. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER