Sökning: "ADVANTAGES OF MARKET STRATEGY"

Visar resultat 1 - 5 av 233 uppsatser innehållade orden ADVANTAGES OF MARKET STRATEGY.

  1. 1. Diffusion of digital asset management systems in the Norwegian food and grocery market. A single case study of MyBrand Media

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Maral Javadzadeh Tabatabaee; [2023-07-19]
    Nyckelord :Digital asset management; diffusion of innovation; technology acceptance model; the Norwegian food and grocery market; value; value proposition; perceived value;

    Sammanfattning : Digital asset management systems as a solution for managing digital content has been gaining attention over the last years and more IT providers are offering digital asset management systems to organizations. However, the decision to adopt this solution in a client-organization is influenced by many factors, making it a challenging and time taking process. LÄS MER

  2. 2. Storskogen's portfolio diversification - A strategy for prosperity?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Markus Johan Willem Ransved Nilsson; Gustaf Frumerie; [2023]
    Nyckelord :Serial acquirer; M A; Growth; Value Creation; Book-runners;

    Sammanfattning : This case study provides an in-depth description of the fast-paced M&A compounder Storskogen which has received noticeable media attention since its IPO in October 2021. Through examining the market sentiment surrounding the public market entry, the underwriting process, and its business model, potential reasons for its volatile and relatively poor stock performance are put forward. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Sofia Andersson; [2023]
    Nyckelord :effekter på värdekedjan; fallstudie; frivilliga hållbarhetscertifieringar för byggnader i Sverige; hållbar utveckling; ; standarder;

    Sammanfattning : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. LÄS MER

  4. 4. Förvärv - En strategi för ökad aktieavkastning? : En studie på Stockholmsbörsens Large Cap mellan 2014–2022

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Joel Bergqvist; Petter Swensson; Tim Mårtensson; [2023]
    Nyckelord :M A; Acquisition; Serial acquisition; Effects of acquisitions; Frequency; Stock return; M A; Förvärv; Serieförvärv; Effekter av förvärv; Frekvens; Aktieavkastning;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har antalet förvärv ökat kraftigt. Medan världen har blivit mer globaliserad, är vikten av att komma in på nya marknader och skapa konkurrensfördelar nyckeln till ett företags förmåga att växa. LÄS MER

  5. 5. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriela Valenzuela Rivera; Nour El Khadam; [2023]
    Nyckelord :co-branding; small businesses; qualitative study; brand equity; consumer behavior; brand building; brand associations; relationship marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER