Sökning: "AR in retail"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden AR in retail.

  1. 1. Risk och lönsamhet före och efter IFRS 16 : En kvantitativ analys av detaljhandelns finansiella ställning före och efter implementeringen av regelverket IFRS 16

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Sandra Lundin; William Köhn; [2023]
    Nyckelord :IFRS 16; IAS 17; Leasing; Key financial ratios; Total risk; financial risk; Operational risk; IFRS 16; IAS 17; Leasing; Nyckeltal; Total risk; Finansiell risk; Rörelserisk;

    Sammanfattning : In January 2019, a new leasing standard called IFRS 16 was implemented because of the criticism received by the previous leasing standard, IAS 17. The main criticism of the previous standard was that significant assets were not being correctly reported on the balance sheet. LÄS MER

  2. 2. Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? : Hur kan showrooms och AR som tillägg till e-handel bidra till att företag inom möbelbranschen kan uppnå fördelar och utvecklas med digitaliseringen?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Wilma Boberg; Lisa Henriksson; Sonja Blomstermo; [2023]
    Nyckelord :Detaljhandeln; möbelbranschen; digitalisering; e-handel; showrooms; Augmented Reality; AR; köpintentioner;

    Sammanfattning : Abstract Datum: 2023-01-12 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sonja Blomstermo, Wilma Boberg, Lisa Henriksson  Titel: Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Detaljhandeln, möbelbranschen, digitalisering, e-handel, showrooms, Augmented Reality (AR), köpintentioner. LÄS MER

  3. 3. Digital Receipts : A qualitative empirical study to bridge the gap regarding consumer demands and needs for a digital receipt service

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Julia Petrovska; Heidi Isoaho; [2023]
    Nyckelord :Digitala kvitton; Användarbehov; Teknologisk acceptans; Kravinsamling; Digitalisering;

    Sammanfattning : In today's society, we can clearly observe a pattern where an increasing number of analog functions are being replaced by digital versions. Examples of paper-based functions that have been replaced by digital versions include invoices and public transportation tickets. LÄS MER

  4. 4. Sustainable Effects of Technological Innovation on Business Models : A Case Study on AR in the Grocery Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Raphael Bolos; Vlado Grujcic; [2023]
    Nyckelord :Triple Layered Business Model Canvas; Business model; Business model development; Business model Canvas; Digitalization; Grocery Industry; Augmented reality; Technological innovations; Affärsmodell i tre lager Canvas; Affärsmodell; Affärsmodellsutveckling; Affärsmodellen Canvas; Digitalisering; Livsmedelsindustrin; Förstärkt verklighet; Tekniska innovationer;

    Sammanfattning : In the growing digitalization of the grocery industry, it is necessary for traditional grocery retailers to adapt their business models to the new digital era. Augmented reality (AR) and other digital tools have proven to have the ability to transform the grocery business, and it is crucial for traditional grocers to act in order to remain competitive. LÄS MER

  5. 5. Hur konsumenter ser på att prova kläder genom augmented reality : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever klädprovning genom mobile augmented reality

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emelyn Celis; Alicia Edberg; [2022]
    Nyckelord :Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobile phone; Application; Virtual and Experience; Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobiltelefon; Applikation; Virtuell och Upplevelse;

    Sammanfattning : Augmented reality has in recent years become a topic that’s frequently discussed among business managers and marketing practitioners, due to the findings that support the technology's ability to influence consumer behavior. The technology is offering consumers exceedingly product information, a pleasurable shopping experience and a greater interactive interface. LÄS MER