Sökning: "AR in retail"
Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden AR in retail.
1. Risk och lönsamhet före och efter IFRS 16 : En kvantitativ analys av detaljhandelns finansiella ställning före och efter implementeringen av regelverket IFRS 16
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : In January 2019, a new leasing standard called IFRS 16 was implemented because of the criticism received by the previous leasing standard, IAS 17. The main criticism of the previous standard was that significant assets were not being correctly reported on the balance sheet. LÄS MER
2. Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? : Hur kan showrooms och AR som tillägg till e-handel bidra till att företag inom möbelbranschen kan uppnå fördelar och utvecklas med digitaliseringen?
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Abstract Datum: 2023-01-12 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sonja Blomstermo, Wilma Boberg, Lisa Henriksson Titel: Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Detaljhandeln, möbelbranschen, digitalisering, e-handel, showrooms, Augmented Reality (AR), köpintentioner. LÄS MER
3. Digital Receipts : A qualitative empirical study to bridge the gap regarding consumer demands and needs for a digital receipt service
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : In today's society, we can clearly observe a pattern where an increasing number of analog functions are being replaced by digital versions. Examples of paper-based functions that have been replaced by digital versions include invoices and public transportation tickets. LÄS MER
4. Sustainable Effects of Technological Innovation on Business Models : A Case Study on AR in the Grocery Industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In the growing digitalization of the grocery industry, it is necessary for traditional grocery retailers to adapt their business models to the new digital era. Augmented reality (AR) and other digital tools have proven to have the ability to transform the grocery business, and it is crucial for traditional grocers to act in order to remain competitive. LÄS MER
5. Hur konsumenter ser på att prova kläder genom augmented reality : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever klädprovning genom mobile augmented reality
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Augmented reality has in recent years become a topic that’s frequently discussed among business managers and marketing practitioners, due to the findings that support the technology's ability to influence consumer behavior. The technology is offering consumers exceedingly product information, a pleasurable shopping experience and a greater interactive interface. LÄS MER