Sökning: "Achievement Emotions"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Achievement Emotions.

  1. 1. Elevers perspektiv på matematikundervisning

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Özlem Varol; [2023]
    Nyckelord :students; mathematics education; attitudes; achievement; motivation.; elever; matematikundervisning; attityder; prestation; motivation.;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta examensarbete är att undersöka elevernas syn på matematikundervisningen. Undersökningen är gjord med hjälp av semistrukturerade intervjuer. Studien inkluderade sju gymnasieelever från tre olika skolor, program och årskurser. Intervjuerna spelades in och transkriberades. LÄS MER

  2. 2. Hästunderstödd Kognitiv Beteendeterapi - en uppföljningsstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Linda Sibbmark; [2020]
    Nyckelord :Equine Assisted Cognitive Behavioral Therapy; Follow-up Study; Active Components; Treatment Effects; Qualitative Thematic Analysis; Hästunderstödd Kognitiv Beteendeterapi; Uppföljningsstudie; Verksamma komponenter; Hindrande komponenter; Behandlingseffekter; Kvalitativ tematisk analys;

    Sammanfattning : Syftet med uppföljningsstudien var att undersöka deltagares upplevelser av verksamma/hindrande komponenter i behandlingen Hästunderstödd Kognitiv Beteendeterapi (HU-KBT) 12-18 månader efter avslutad behandling. Syftet var också att undersöka vad deltagarna upplever att de uppnått genom att delta i behandlingen HU-KBT. LÄS MER

  3. 3. Spontansång i förskolan : En fenomenologisk studie om pedagogers upplevelser och erfarenheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Ann-Cristin Spetz; Julia Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :Essence; phenomenology; educators´ experiences; spontaneous singing; Essens; fenomenologi; pedagogers upplevelser och erfarenheter; spontansång;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain increased knowledge of educators´ experiences of spontaneous singing in preschool. The study is based on a phenomenological methodology. The survey was made based on a qualitative approach with semi-structured interviews as the method of collecting data. LÄS MER

  4. 4. Exploring Affective Feedback Design. The impact of feedback goals and Emotions on learning with an experimental e training object.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Thomas Rider; [2018-07-04]
    Nyckelord :Feedback; Achievement Emotions; Achievement Goals; eTraining; Experiment; Technology Enhanced Learning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to and to give practical recommendations for design of automatic affect based feedback systems in eTraining. It does this by exploring the affective process which underlies the the influence of experienced feedback on learning achievement, time and efficiency... LÄS MER

  5. 5. Kosta vad det kosta vill - perfekt ska det va! -En kvalitativ studie av gymnasieelevers upplevelser av perfektionism

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Martin Blomberg; Ann-Sofie Jönsson; [2018]
    Nyckelord :Perfectionism; Thematic Analysis; Social Factors; Maintenance; Negative Emotions; Fear of Failure and Limitation.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to gain an in-depth understanding of upper secondary school's own experiences of how high degree of perfectionism is affecting their mental health. Selection of informants took place with surveys, where their degree of perfectionism was estimated. LÄS MER