Sökning: "Advertising Equity"
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden Advertising Equity.
1. Spridningsförbudet och andelsbaserad gräsrotsfinansiering av privata aktiebolag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur andelsbaserad gräsrotsfinansiering av privata aktiebolag förhåller sig till spridningsförbudet i 1 kap 7 § aktiebolagslagen (2005:551). Finansieringsformen växer globalt och har skapat osäkerhet kring huruvida nuvarande reglering äger tillämpning på finansieringsförfarandet. LÄS MER
2. Brand awareness på sociala medier genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur kända företag på sociala medier arbetar med influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring på sociala medier är ett modernt fenomen inom markandsföringsvärlden och ett koncept som företag kan skapa ökad brand awareness genom (Adebanjo & Michaelides, 2010; O’Reilly, 2005). Influencer marketing kommer från celebrity brand endorsing, användning av kända personer i reklam för företag. LÄS MER
3. Luxury fashion and nostalgia : A study from a marketing perspective
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Using a qualitative semiotic analysis and a quantitative netnographic approach, this mixed method study seeks to examine the use of nostalgic marketing within the field of luxury fashion advertising. The focal point of the study focused on material from online video content posted by four European luxury fashion brands between the years 2020 and 2022, as well as commentary feedback from their followers on social media platforms Instagram and Youtube. LÄS MER
4. How do fashion brands advertise sustainability? And does it really affect brand equity? : An empirical study on Adidas advertising on Instagram
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : This paper examines how social- and environmental sustainability is advertised on Instagram and how it in turn affects consumer-based brand equity. Firstly, a latent content analysis was conducted on Adidas Instagram account, @adidas, to gain insights on how they use sustainability in their advertising through their Instagram posts. LÄS MER
5. "95 procent av all reklam är skit" : En kvalitativ intervjustudie om emotionell reklam och tittarens engagemang
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Tv-reklam speglar nutidens samhälle, och dess kommunikativa strategier måste därför förändras med samtiden. Syftet med denna studie är att analysera vilka kommunikativa strategier i reklamfilm som skapar engagemang respektive ointresse enligt tv-tittarna. LÄS MER