Sökning: "Agencies"

Visar resultat 1 - 5 av 1955 uppsatser innehållade ordet Agencies.

  1. 1. FÖRSÄLJNING AV OCH INSTÄLLNING TILL FRÄMMANDE VÄXTER I TRÄDGÅRDSBRANSCHEN

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Marcus Dalebjörk; [2024-02-12]
    Nyckelord :Invasive alien species; alien plants; horticulture industry; ornamental plants; Sweden; garden owners;

    Sammanfattning : Alien plants that have intentionally been introduced to an area for cultivation in public or private gardens constitute the primary pathway of introduction for invasive alien species that spread into nature. Garden owners want species that have satisfying characteristics, these characteristics are often also linked to plant invasiveness. LÄS MER

  2. 2. Ambulanssjuksköterskors erfarenheter av att samverka med polismyndigheten i ärenden som involverar patienter med psykisk ohälsa

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Anders Karl-Erik Willysson; Sandra Lilja; [2024]
    Nyckelord :Ambulance nurse; collaboration; teamwork; Police Authority; mental ill-health.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Psykisk ohälsa är ett generellt växande problem och en ökning i antalet ärenden indexerade som psykisk ohälsa har noterats de senaste åren. Ambulanssjukvården och polismyndigheten samverkar vid olika händelser, för att säkerställa adekvat utförande av samhällsuppdrag. LÄS MER

  3. 3. AI: A helping hand for digital marketing agencies? : AI: En hjälpande hand för digitala marknadsföringsbyråer?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hampus Ekman; Erik Strand; [2024]
    Nyckelord :GPT-3; Digital marketing; Artificial intelligence; Efficiency; Streamlining; Processes; Content generation.;

    Sammanfattning : This study evaluates whether generative AI tools built on the language model GPT-3 can streamline the processes of digital marketing agencies. The method used for gathering qualitative data was two sets of semi-structured individual interviews with different digital marketing agencies. LÄS MER

  4. 4. Kom igen nu Britt-Marie, va kreativ för f-n : En studie om hur projektdeltagare motiveras i en kreativ bransch

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Karin Lindh; [2024]
    Nyckelord :project management; motivation; meaningfulness; timeframes; feedback; projektledning; motivation; meningsfullhet; tidsramar; återkoppling;

    Sammanfattning : Den här studien syftade till att utforska hur projektdeltagare som arbetar inom kommunikationsbyråer upplever att de blir motiverade. Genom en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer genomfördes sammanlagt nio intervjuer med projektdeltagare med varierande erfarenheter och ålder från olika och i vissa fall samma kommunikationsbyråer. LÄS MER

  5. 5. “Det blir ju enklare att tänka utanför boxen om du vet vad boxen faktiskt är” : En jämförande intervjustudie mellan svenska och spanska reklambyråers förhållningssätt till reklambranschen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Alva Erhardsson; Mariann Bornkessel; [2024]
    Nyckelord :Advertising Agencies; Interview study; Comparative; Barcelona; Gothenburg; Institutional Theory; Global demands; Local demands;

    Sammanfattning : The existing literature extensively covers the demands placed on advertising agencies, yet there is notably less research on how these agencies respond to these demands, especially in a comparative context. In response, this current study aims to investigate how advertising agencies navigate the complex market, where they must adapt to external demands while maintaining their unique identity. LÄS MER