Sökning: "Ahmed Hasan"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Ahmed Hasan.
1. Performance of the relational and non-relational databases
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : There are many types of databases, but the most common are relational and non-relational. These databases have different structures, and that affects their performance. Many studies examine the differences between relational and non-relational databases and compare them regarding performance. LÄS MER
2. Email attacks : Investigation about the vulnerability of the Swedish organizations against email threats.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Email is an essential form of communication for organizations. Nevertheless, with so much popularity came many challenges. These emails usually carry sensitive data that might cause significant harm if they get compromised. LÄS MER
3. Living Condition: : A Case from Developing Country (Bangladesh)
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : I de seneste år har forskning og udvikling på levende byer udviklet sig på grund af kompleksitet og mangfoldighed af levekårsstandarder. Cities all over the world are growing day by day. LÄS MER
4. Car-Pi – Analys och guidning för bra bilkörning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att skapa ett serverprogram i en enkortsdator som arbetar i realtid för att kunna hjälpa människor att köra mer ekonomiskt och miljövänligt i deras vardag. Detta var ett av målen ställda av produktbeställaren Ziggy Creative Colony. LÄS MER
5. Introducing a tentative framework for adopting e-learning systems in developing countries
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : In order to develop quality and excellence in e-Learning environment, manyinitiatives have been carried out in developing countries. In Bangladesh Informationand communication technologies (ICTS) are considered valuable tools for educationbut there is no proper framework for the country to develop a quality e-Learningsystem. LÄS MER