Sökning: "Ajdin Mlivic"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ajdin Mlivic.

  1. 1. Hållbart inköp - Kriterier, mätning och uppföljning : En fallstudie på Hydroware

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Marcus Källberg; Ajdin Mlivic; [2019]
    Nyckelord :Sustainable procurement; supplier selection; sustainability; monitoring; performance measurement; supplier scorecard; Hållbara inköp; val av leverantör; hållbarhet; kriterier; uppföljning; prestationsmätning; supplier scorecard;

    Sammanfattning : Bakgrund: Valet av leverantör är ett väldigt viktigt sådant för inköpare för att säkerställa strategisk konkurrenskraft och ökade krav på hållbarhet har försvårat det ytterligare. För företag som anser sig värna om social och miljömässig hållbarhet går det inte längre att bara fokusera på leverantörer som erbjuder de billigaste priserna. LÄS MER

  2. 2. Analys av en Aluminiumprofils Flödesväg : Reducerad Kapitalbindning och Kapitalkostnad på Profilgruppen Extrusions AB

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Johannes Wennberg; Ajdin Mlivic; Ville Melgén; [2018]
    Nyckelord :Tied up capital; costs of capital; item flow; lead time.; Kapitalbindning; kapitalkostnad; flödesväg; ledtid.;

    Sammanfattning : This bachelor thesis was composed by the initiative of a large aluminium profile producer in southern Sweden. Together, the authors and the company analyzed and mapped the current production flow of a selected item. LÄS MER

  3. 3. Allsvenskans kommunikation : Den strategiska kommunikationens utbredning inom svensk elitfotboll

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Rickard Åhman; Ajdin Mlivic; [2010]
    Nyckelord :fotboll; allsvenskan; utveckling; strategisk kommunikation; medierelationer; kommunikationsplanering; informatör; kommunikatör; informatörsprofessionen; kommunikationsstrategi; kommunikationsarbete;

    Sammanfattning : Målet med studien är tudelat. Å ena sidan är det en granskning av den strategiska kommunikationens utveckling och utbredning inom den svenska elitfotbollen; hur den allsvenska kommunikationen har förändrats de senaste åren med framförallt fokus på medierelationer och kommunikationsplanering. LÄS MER