Sökning: "Aktieåterköp"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet Aktieåterköp.
1. Aktieåterköp i svenska börsnoterade företag En studie om aktieåterköpande företags abnormala avkastning.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva aktieåterköpande företags abnormala avkastning justerat för OMXSGI. Vi avser studera företag på OMX Stockholm Large Cap som genomfört förvärv av egna aktier under perioden 2013-2016, på tre års sikt. LÄS MER
2. Diskretionära periodiseringaroch aktieåterköp : orsaker till marknadsreaktioner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Aktieåterköp är ett fenomen som indikerar undervärdering av ett bolag och har historiskt lett till en positiv avvikelseavkastning vid offentliggörandet. Diskretionära periodiseringars påverkan vid offentliggörandet av aktieåterköp är inte lika undersökt. LÄS MER
3. We have an announcement to make - En eventstudie om avvikande avkastning i samband med annonsering av aktieåterköp på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. AKTIEÅTERKÖP: DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅGOT GOTT… : En kvantitativ studie om de långsiktiga avkastningseffekterna av ett aktieåterköp i stora svenska bolag.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att identifiera om och eventuellt hur redovisningsvalet att genomföra aktieåterköp påverkar aktieägarvärde hos noterade bolag på Stockholmsbörsens Large Cap segment. Det undersöks genom en kartläggning av genomförda aktieåterköp samt respektive akties prisutveckling på sikt. LÄS MER
5. Aktieåterköp : En eventstudie om marknadsreaktion vid annonsering av aktieåterköp beroende av bakomliggande motiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka marknadens reaktion vid offentliggörande av aktieåterköp. Vidare undersöks hur marknaden reagerar beroende av bakomliggande motiv som företagen anger i annonseringen. Det har använts en kvantitativ ansats. LÄS MER