Sökning: "Aktivitetsbaserad"

Visar resultat 1 - 5 av 95 uppsatser innehållade ordet Aktivitetsbaserad.

  1. 1. Laborativ matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Tova Dehn; [2024]
    Nyckelord :Aktivitetsbaserad; framgång och prestation; grundskola; konkret materiel; laborativt materiel; läromedel; matematikundervisning; matematiska undervisnings- hjälpmedel; naturliga tal och taluppfattning.;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt är skriven med syfte att jag vill ta reda på hur laborativa, konkreta materiel påverkar elevernas inlärning av matematik inom framförallt taluppfattning och tals användning. Fokusområdet är hela matematikämnet för elever i grundskolan, främst i förskoleklass samt årskurs 1-3. LÄS MER

  2. 2. Att leda både här och där : Chefers hantering av paradoxer i det hybrida arbetslivet

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Martina Bruzelius; [2023]
    Nyckelord :Hybrid work; flexible work; teleworking; activity-based working; ABW; COVID-19; post-pandemic; Hybridarbete; flexibla arbetssätt; flexibelt arbete; distansarbete; aktivitetsbaserat arbetssätt; ABW; COVID-19; post-pandemi;

    Sammanfattning : Distansarbetet under COVID-19-pandemin påskyndade den digitala transformeringen av arbetslivet och förskjutningen mot ökat hybridarbete. När arbete på heltid på ett fysiskt kontor utmanas som norm kan yteffektiviserande och flexibla kontorslösningar, t.ex. aktivitetsbaserat arbetssätt, bli mer attraktiva för arbetsgivare. LÄS MER

  3. 3. Facilitating Statistical Analysis for LKAB : A User-friendly Digital Tool

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Jenny Gräsvik; [2023]
    Nyckelord :Industrial design engineering; usability; user experience; user interface;

    Sammanfattning : Conducting laboratory trials is crucial for the product and process development for a company active within the iron and steel industry. This is one way ensuring consistent high quality within the work and furthermore trustworthy trial results to present to internal and external clients. LÄS MER

  4. 4. Att främja elevers konceptuella förståelse och förmåga att lösa textproblem i matematik med hjälp av flashcards : Design av lärararhandledning med flashcardaktiviteter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Azlina Chiming; [2023]
    Nyckelord :mathematical text problems; mathematical concepts; mathematics for secondary school; flashcards; design-based research; retrieval practice strategy; activity-based learning; matematiska textuppgifter; matematiska begrepp; matematik för högstadiet; flashcards; designbaserad forskning; framplockningsstrategin; aktivitetsbaserad inlärning;

    Sammanfattning : Detta examensarbete genomfördes i samarbete med K-ULF. De teoretiska ramverk som detta examensarbete vilar på är designbaserad forskning, framplockningsstrategin och aktivitetsbaserad inlärning. Det ena syftet i examensarbetet var att utforma flashcards inom matematikområdet procent. LÄS MER

  5. 5. Den aktivitetsbaserade arbetsplatsen - en akademisk mardröm? : En fallstudie om hur den aktivitetsbaserade arbetsplatsen påverkar den upplevda produktiviteten hos MDU-Eskilstunas forskningsaktiva akademiker

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Johanna Björkman; Hanna Estenstad; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 22-01-13 Nivå: Kandidatuppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens universitet Författare:    Johanna Björkman (97/07/31)        Hanna Estenstad (97/08/31) Titel: Den aktivitetsbaserade arbetsplatsen - En akademisk mardröm?  Handledare: Ulf Andersson Nyckelord: Aktivitetsbaserade arbetsplatser, upplevd produktivitet, flexkontor, akademisk miljö, produktivitet Forskningsfråga: Hur påverkas den upplevda produktiviteten hos de forskningsaktiva medarbetarna vid Mälardalens universitet Eskilstuna av en aktivitetsbaserad arbetsplats? Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka om och hur de forskningsaktiva medarbetarna på Mälardalens universitet i Eskilstuna upplever att deras produktivitet påverkas av den aktivitetsbaserad arbetsplatsen. Metod: I denna studie har en blandning av kvantitativ och kvalitativ metod använts med en deduktiv ansats. LÄS MER