Sökning: "Alexander Alm"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Alexander Alm.

  1. 1. Balancing Vertical Acquisitions and Strategic Outsourcing : A study of how non-efficiency conceptions can influence vertical integration strategies and impact organizational boundaries.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Arthur Anders Alm; Alexander Bergman; Ella Åge; [2020]
    Nyckelord :Acquisitions; Outsourcing; Vertical Integration; Strategy; Organizational Boundaries.;

    Sammanfattning : There is a wide range of factors that impact the balance between vertical acquisitions and strategic outsourcing, which not only can be explained in terms of efficiency. These factors are multi-layered and can be found in the individuals who set the strategy, the organizations as a whole, and also the environment in which they operate, which has shown to be dynamic. LÄS MER

  2. 2. Acquisition model for small privately held manufacturing businesses in the United Kingdom

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Alexander Alm; Richard Hagander; [2017]
    Nyckelord :acquisition model; acquisition plan; injection moulding market; injection moulding industry; plastic injection moulding; plastic injection mould tools; after-sales services; private company acquisition; M A strategy; M A model; acquisitions; mergers acquisitions; corporate finance; investment strategy; UK toolmakers.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Issue of study: The plastic injection moulding industry has become highly competitive in terms of lead times and pricing, following an increase in low-cost manufacturing from Asia, as a part of the full supply chain. To remain competitive, mould tool manufacturers are looking to complement new tool manufacturing with local after-sales services in countries where their mould tools are being used. LÄS MER

  3. 3. Erfarenheter av smartphones som stöd för personer med kognitiva nedsättningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Alexander Alm; Johan Rosenberg; [2016]
    Nyckelord :Handikapphjälpmedel; aktivitetsvetenskap; självtillit; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett hjälpmedel är ett objekt med syftet att kompensera nedsättningar, bibehålla eller förbättra kapaciteter för att möjliggöra deltagande i aktivitet. En individ med en kognitiv nedsättning kan ha svårigheter att deltaga i aktiviteter på ett tillfredställande sätt och kan då vara i behov av ett hjälpmedel. LÄS MER

  4. 4. Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Moell; Petra Charlotte Rebecka Görman; Alexander Martin Alm; [2015]
    Nyckelord :Private Labels; Brands; Vertical integration; Transaction cost theory; Resource-based view; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Datum för seminarie: Kurs: Författare: Handledare: Nyckelord: Forskningsfråga: Metod: Teoretisk referensram: Empiri: Resultat: Abstrakt “Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration” - En fallstudie av beslutsprocessen inom ICA. 2015- 01-16 FEKH19, Kandidatarbete, 15 högskolepoäng Alexander Alm, Petra Görman, Maximilian Moëll Niklas Hallberg Egna märkesvaror (EMV), leverantörsmärkta varor LMV, vertikal integration, transaktionskostnadsteorin (TCE), resursbaserad teori (RBV). LÄS MER

  5. 5. Shopper Mode- Shopper Marketing from a shopper perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Borgeke Nilsson; Caroline Lundström Ek; [2012]
    Nyckelord :Apoteket Hjärtat; Swedish pharmacy market; Shopper Marketing; shopper perspective; shopper mode; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Shopper Mode - Shopper marketing from a shopper perspective Date of the Seminar: Lund, 2012-05-30 Course: BUSN29. Master thesis Authors: Charlotte Borgeke Nilsson & Caroline Lundström Ek Advisor: Karin Alm Keywords: Shopper Marketing, shopper perspective, shopper mode, Swedish pharmacy market, Apoteket Hjärtat The thesis purpose: The purpose of this research is to contribute to a greater understanding and new knowledge in the conceptual area of Shopper marketing from a shopper's perspective Today, there is not much available research of the shoppers’ perspective of Shopper marketing. LÄS MER