Sökning: "Alexander Alm"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Alexander Alm.
1. Balancing Vertical Acquisitions and Strategic Outsourcing : A study of how non-efficiency conceptions can influence vertical integration strategies and impact organizational boundaries.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : There is a wide range of factors that impact the balance between vertical acquisitions and strategic outsourcing, which not only can be explained in terms of efficiency. These factors are multi-layered and can be found in the individuals who set the strategy, the organizations as a whole, and also the environment in which they operate, which has shown to be dynamic. LÄS MER
2. Acquisition model for small privately held manufacturing businesses in the United Kingdom
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Issue of study: The plastic injection moulding industry has become highly competitive in terms of lead times and pricing, following an increase in low-cost manufacturing from Asia, as a part of the full supply chain. To remain competitive, mould tool manufacturers are looking to complement new tool manufacturing with local after-sales services in countries where their mould tools are being used. LÄS MER
3. Erfarenheter av smartphones som stöd för personer med kognitiva nedsättningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Bakgrund: Ett hjälpmedel är ett objekt med syftet att kompensera nedsättningar, bibehålla eller förbättra kapaciteter för att möjliggöra deltagande i aktivitet. En individ med en kognitiv nedsättning kan ha svårigheter att deltaga i aktiviteter på ett tillfredställande sätt och kan då vara i behov av ett hjälpmedel. LÄS MER
4. Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Datum för seminarie: Kurs: Författare: Handledare: Nyckelord: Forskningsfråga: Metod: Teoretisk referensram: Empiri: Resultat: Abstrakt “Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration” - En fallstudie av beslutsprocessen inom ICA. 2015- 01-16 FEKH19, Kandidatarbete, 15 högskolepoäng Alexander Alm, Petra Görman, Maximilian Moëll Niklas Hallberg Egna märkesvaror (EMV), leverantörsmärkta varor LMV, vertikal integration, transaktionskostnadsteorin (TCE), resursbaserad teori (RBV). LÄS MER
5. Shopper Mode- Shopper Marketing from a shopper perspective
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Shopper Mode - Shopper marketing from a shopper perspective Date of the Seminar: Lund, 2012-05-30 Course: BUSN29. Master thesis Authors: Charlotte Borgeke Nilsson & Caroline Lundström Ek Advisor: Karin Alm Keywords: Shopper Marketing, shopper perspective, shopper mode, Swedish pharmacy market, Apoteket Hjärtat The thesis purpose: The purpose of this research is to contribute to a greater understanding and new knowledge in the conceptual area of Shopper marketing from a shopper's perspective Today, there is not much available research of the shoppers’ perspective of Shopper marketing. LÄS MER