Sökning: "Alexandra Fors"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alexandra Fors.
1. Investigating the function of GroES with hard-to-fold proteins in vivo
L3-uppsats, Linköpings universitet/Kemi; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten; Linköpings universitet/Institutionen för klinisk och experimentell medicin; Linköpings universitet/Medicinska fakultetenSammanfattning : The use of molecular chaperones can increase the yield of correctly folded proteins. This is especially needed in the expression of proteins non-native to the host organism. This study set out to investigate the function of the chaperone GroES; a component in the GroE-system. The function of this chaperone has only been studied alone in vitro. LÄS MER
2. "Det är jättesvårt att vara överviktig i dagens samhälle och som barn definitivt" : En kvalitativ studie om skolkuratorers uppfattningar kring övervikt hos barn.
M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa skolkuratorers uppfattningar kring orsaker till övervikt hos barn, hur arbetet kring övervikt bland barn bedrivs i skolan samt de sociala konsekvenser övervikten får för de berörda barnen både i ett nuläge och i ett längre perspektiv. För att kunna besvara studiens syfte valde vi att använda oss av en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
3. Att vara människa i klassrummet - Lärares och elevers uppfattningar om elevinflytande på gymnasieskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Undersökningens syfte var att beskriva lärares och elevers uppfattningar om elevinflytande på gymnasieskolan. Syftet grundades utifrån fyra frågeställningar som handlar om vilka uppfattningar som förekommer om elevinflytande i undervisningen bland lärare och elever, i vilken utsträckning och på vilket sätt eleverna har möjlighet att påverka och vara med och forma sin undervisning, hur lärarna och eleverna uppfattar elevernas möjlighet till att påverka skoldemokratiskt och om elevernas syn på elevinflytande stämmer överens med lärarnas. LÄS MER