Sökning: "Alexandra WikstrÖm"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alexandra WikstrÖm.

  1. 1. Varumärkeskommunikation via logotyper : en studie om designelementens påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emilia Berglund; Alexandra Wikström; Mikaela Ljungkvist; [2022]
    Nyckelord :Brand communication; Logotype; Design element; Color; Symmetry; Shape; Font; Brand positioning; Varumärkeskommunikation; Logotyp; Designelement; Färg; Symmetri; Form; Typografi; Varumärkespositionering;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen och digitaliseringen har resulterat i en hård konkurrens på marknaden. För att ett företag ska lyckas driva igenom sitt budskap till potentiella kunder krävs det att företagets budskap är kort, koncist och slagkraftig. LÄS MER

  2. 2. #Isamarbetemed : En studie om influencer marketing och  co-branding

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexandra Bexell; Fanny Wikström; [2017]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; co-branding; Influencers; samarbete; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfrågor: Syftet med denna studie är att urskilja olika samarbetsprocesser för hur influencers nyttjar digitala nätverk och hur det främjar såväl influencer och företag som väljer att samarbeta. Utifrån detta syfte har vi formulerat tre frågeställningar som lyder enligt följande: 1. LÄS MER

  3. 3. 40-talister- Myt eller verklighet? En studie om 40-talister ur ett destinationsmarknadsföringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marika Cullin; Malin Nyström; Alexandra Wikström; [2006]
    Nyckelord :40-talister; destinationer; destinationsmarknadsföring; regioner; skåne nordväst; upplevelser; Tourism; Turism; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Gruppen 40-talister är omtalad i media och rese- och turistnäringen ser den som en lovande målgrupp eftersom det påstås att målgruppen är benägen att resa. Detta är anledningen till att vi väljer att se på 40-talisterna ur ett destinationsmarknads-föringsperspektiv. LÄS MER