Sökning: "Alice Beckman"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alice Beckman.

  1. 1. Levande musik, efterklang eller eko? : Om äldre barnvisor med utgångspunkt i Alice Tegnérs viskompositioner

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för musikvetenskap

    Författare :Ulla Beckman Sundh; [2022]
    Nyckelord :musik; barnvisor; Alice Tegnér; musik i skolan;

    Sammanfattning : This essay focuses on the survival of older children’s songs, the songs that were composed by the end of the 19th century and still sung today. The purpose has been to explore what circumstances and factors may contribute to the survival and good health of these old songs, and what makes them still well-known today. LÄS MER

  2. 2. Creative Concept or Watered-down Version?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Michelsen; Alice Beckman; [2019]
    Nyckelord :Format development; Store format; Concept store; Traditional format; Customer Experience; Store Performance Evaluation; IKEA; Clas Ohlson; Portfolio Management; Sales Cannibalism; Market Penetration; Touchpoints; Revived Image; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this to study is to identify factors that influence how a concept store format contributes to a format portfolio, which will be done by exploring the concept store format from three perspectives; customers, manager, and industry experts. Philosophies of epistemology and ontology were considered, where the social constructionism stance was employed. LÄS MER

  3. 3. Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Michelsen; Alice Beckman; Julia Torstensson; [2018]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Köpprocessen; Digitalisering; Högengagemangsprodukt; Premiumbil; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alice Beckman, Clara Michélsen, Julia Torstensson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Inbound Marketing, Köpprocessen, Digitalisering, Högengagemangsprodukt, Premiumbil Syfte: Syftet med studien är att, med anledning av ett förändrat medielandskap, utvärdera Inbound Marketing som digital marknadsföringsstrategi vid premiumbilköp som högengagemangsprodukt. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER