Sökning: "Alice Hedin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alice Hedin.

  1. 1. Krisen blev en dödsdom för PPM-jätten, vilka lärdomar kan dras av fallet Allra?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alice Hedin; Sebastian Lennartsson; Jesper Börnesjö; [2022]
    Nyckelord :Keywords: Kriskommunikation; Allra; Situational Crisis Communication Theory; PPM-systemet; Image Repair Theory; Responsstrategi; Alexander Ernstberger; Pensionsmyndigheten; Premiepension; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Krisen blev en dödsdom för PPM-jätten, vilka lärdomar kan dras av fallet Allra? Forskningsfråga: Hur kommunicerar Allra externt i samband krisen och hur förändras kommunikationen över tid i samband med att krisen eskalerar samt vilka kritiska faktorer i Allras kriskommunikation leder till misslyckande. Syfte: Studiens syfte är att definiera hur Allra kommunicerat under krisens gång samt undersöka vilka kritiska faktorer som leder till misslyckad kriskommunikation. LÄS MER

  2. 2. Är industriföretag lika benägna att leasa tillgångar som innan införandet av IFRS 16? : En longitudinell studie om svenska börsnoterade industriföretags användande av leasing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Hedin; Alice Lennartsson; [2021]
    Nyckelord :IFRS 16; leasing; redovisningsstandard; ekonomisk konsekvens;

    Sammanfattning : Bakgrund & problem: IFRS 16 är en ny redovisningsstandard för leasingavtal som infördes i januari 2019. Den nya standarden innebär att företagens leasingskulder aktiveras i balansräkningen, vilket lett till att skulderna ökat och företagen fått en försämrad finansiell ställning- trots att deras finansiella betalningsförmåga är densamma som innan införandet av IFRS 16. LÄS MER

  3. 3. ”Jag trivs ändå i min lilla bubbla” – En studie om studenters attityder till personalisering

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Alice Hedin; [2016]
    Nyckelord :Personalisering; Filterbubbla; Attityder; Streamingtjänster; Nyhetstjänster; Sociala medier; Sökmotorer; Web personalization; Filter bubble; Attitudes; Streaming services; Media channels; News; Social media; Search engines;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar att undersöka studenters attityder till utvecklingen av personalisering inom webbaserade tjänster och utforska skillnader och likheter mellan studenternas attityder. Studiens empiriska material är insamlat genom fem kvalitativa intervjuer och en webbenkät med 72 respondenter. LÄS MER