Sökning: "Alva Rydberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alva Rydberg.

  1. 1. “Han är för vass, intellektuellt sett, för sitt eget bästa” : En kvalitativ gestaltningsanalys om hur fallet med “Bunkerläkaren" gestaltades i Kvällsposten och Kristianstadsbladet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Aleksandra Wojcik; Alva Rydberg; [2021]
    Nyckelord :Bunkerdoctor; Martin Trenneborg; Isabel Eriksson; Kvällsposten; Kristianstadsbladet; framing analysis; tabloid; broadsheet; kidnapping; bunker;

    Sammanfattning : On September 12, 2015, a 37-year-old doctor named Martin Trenneborg kidnapped a woman from Stockholm named Isabel Eriksson. He locked her in a bunker on his yard in Östra Göringe kommun. The woman was reported missing and six days after the kidnapping, Martin Trenneborg and Isabel Eriksson returned to Stockholm to tell the police that she was ok. LÄS MER

  2. 2. Mätverktyg och användartester inom webbdesign : Hur mätningar av ögonrörelser och webbaserade värmekartor kan användas i användartester

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Freja Busby; Alva Rydberg; [2014]
    Nyckelord :User click heatmaps; eye tracking; usability testing; usability; web design; Webbaserade värmekartor; mätning av ögonrörelser; användartester; användbarhet; webbdesign;

    Sammanfattning : This study has researched how user click heatmaps and eye tracking can be utilized in usability testing. We have used the tools SessionCam and Tobii. We designed a website for a small clothing store and conducted usability tests, in order to evaluate the users clicks and eye movements in relation to design choices on the website. LÄS MER

  3. 3. Att konsumera, bidra eller skapa : En studie om deltagande i varumärkesrelaterade aktiviteter på Facebook

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Alva Rydberg; Freja Busby; [2013]
    Nyckelord :Sociala medier; användardeltagande; konsumenters varumärkesrelaterade aktiviteter online; Facebooksida;

    Sammanfattning : This study has researched different motivations for user participation in brand related activities on social media. The study used three types of participation to evaluate motivations for user participation. These types were the following: consuming content, contributing to existing content and creating new content. LÄS MER