Sökning: "Amanda Gunnarsson"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Amanda Gunnarsson.

  1. 1. Nudging inom livsmedelsbutiker : En studie om huruvida konsumenter i Sverige och England påverkas av nudging

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Malin Lager; Amanda Johnson Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :Nudging; grocery stores; marketing; behavior change; health; Nudging; livsmedelsbutiker; marknadsföring; beteendeförändring; hälsa;

    Sammanfattning : Nudging syftar till vilken aspekt som helst av valarkitektur som förändrar människors beteende på ett positivt vis utan att förbjuda några alternativ eller väsentligt ändra deras ekonomiska incitament. Marknadsföringsstrategin har blivit allt vanligare de senaste åren och förekommer bland företag men även samhället i stort. LÄS MER

  2. 2. ATT REHABILITERA UNGDOMAR SOM BLIVIT STÄMPLADE AV SAMHÄLLET : En integrativ litteraturstudie om ungdomars och frivårdsinspektörers upplevelser av övervakning som straffpåföljd

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Amanda Gunnarsson; Emelie Andersson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. “Familjehemsplacerade barn, ett gemensamt ansvar” : - En kvalitativ studie om skolkuratorer och barnföljares upplevelser av familjehemsplacerade barn och samverkan

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Felicia Gunnarsson; Amanda Karlsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Påverkan av business intelligences på digital marknadsföring och affärsutveckling : En fallstudie om hur business intelligence kan användas för affärsutveckling i samband med digital marknadsföring för att öka konvertering.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Emma Gruffman; Amanda Gunnarsson Johnson; [2021]
    Nyckelord :Search Engine Marketing; digital marketing; business intelligence; artificial intelligence; Search Engine Optimization; Sökmotormarknadsföring; digital marknadsföring; business intelligence; artificial intelligence; sökordsoptimering.;

    Sammanfattning : Digital marknadsföring genomsyrar dagens samhälle och är en viktig del i att företag förblir konkurrenskraftiga. I och med digitaliseringens ökning så ökar även informationsmängden som genereras. LÄS MER

  5. 5. Alla måste dra sitt strå till stacken för klimatet : En retorisk analys om hur hållbarhetskommunikation i Ikea Sveriges reklamkampanjer kan förstärka deras varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Dahlberg Glimnér; Emma Gunnarsson; [2021]
    Nyckelord :CSR; sustainability; IKEA; marketing communication; nostalgia; rhetorical analysis; storytelling; brand identity; visual rhetoric; CSR; hållbarhet; IKEA; marknadskommunikation; nostalgi; retorisk analys; storytelling; varumärkesidentitet; visuell retorik;

    Sammanfattning : Överkonsumtion är ett stort problem som växt fram som konsekvens av klimatförändringarna och samtidigt har medvetenheten kring hållbarhet ökat. Greenwashing har blivit allt vanligare samtidigt som storytelling förekommer oftare i reklamkampanjer. LÄS MER