Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. HR-personals erfarenheter av hur konflikthantering bidrar till positiv förändring på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Amanda Tegelberg; Jennifer Andersson Molin; [2023]
    Nyckelord :Human Resources; KASAM; Konflikter; Konflikthantering; Transformativt lärande.;

    Sammanfattning : Det är oundvikligt att det uppstår arbetsplatskonflikter, då det förekommer konflikter i alla mellanmänskliga relationer. Konfliktsituationer kan hämma organisationsutvecklingen samt medföra en risk att ohälsa på arbetsplatsen uppstår. Tidigare forskning visade att Human Resources (HR) är en viktig del i konflikthanteringen. LÄS MER

  2. 2. ”Man hade liksom behövt en skjuts från högskolan” : - En intervjustudie med åtta förskollärare om deras upplevelse av sin musikdidaktiska kompetens

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILD

    Författare :Amanda Broman; Emma Molin; [2022]
    Nyckelord :Didaktisk kompetens; Förskollärare; Förskollärarutbildning; Didaktik; Musik; Musikdidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka förskollärares upplevelse av sin didaktiska kompetens inom musikundervisning i förskolan samt hur den stöttades under förskollärarutbildningen. Frågeställningarna utgår från hur förskollärarna anser att förskollärarutbildningen har bidragit till deras kompetens inom musikdidaktik samt om de bedömer att de besitter tillräckligt med kompetens i att bedriva en varierad musikundervisning på förskolan. LÄS MER

  3. 3. Digitala verktyg i engelskundervisning : Lärare och elevers uppfattningar i åk 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nathalie Arvidsson; Amanda Molin; [2021]
    Nyckelord :Digitala verktyg; engelskundervisning; mellanstadiet; motivation;

    Sammanfattning : Denna studie har syftat till att undersöka lärare och elevers uppfattningar om användandet av digitala verktyg i engelskundervisningen. Den har även syftat till att undersöka hur elevers motivation påverkas av användandet av digitala verktyg i engelskundervisningen. LÄS MER

  4. 4. Digitala verktygs påverkan och användning som stöttning för elevers grammatikinlärning i engelska : En kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nathalie Arvidsson; Amanda Molin; [2021]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Engelska; Grammatik;

    Sammanfattning : The following study aims to investigate the effects of digital tools considering pupils’ English grammar learning. It also aims to investigate how the tools can be used in the classroom to support the pupils’ grammar learning. The study’s material consists of previous research done in the same field which this study intends to be placed. LÄS MER

  5. 5. Att vara eller icke vara : - Kan virtuella influencers upplevas som autentiska på sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Ek; Mia Åhlander; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Att vara eller icke vara - Kan virtuella influencers upplevas autentiska på sociala medier? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Amanda Ek och Mia Åhlander Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge  Datum: 2021 - Maj Syfte: Studiens syfte är att undersöka om konsumenter kan uppleva virtuella influencers som autentiska i marknadsföring som sker på sociala medier med fokus på nytänkande och yngre konsumenter.  Metod: Studien har en kvantitativ metod med en deduktiv ansats. LÄS MER