Sökning: "Amanda Sterner"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Amanda Sterner.

  1. 1. Personers upplevelser av palliativ vård vid cancersjukdom : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Amanda Huici; Hanna Sterner; [2024]
    Nyckelord :cancer; experiences; literature review; nursing science; palliative care; cancer; erfarenheter; litteraturstudie; palliativ vård; vårdvetenskap;

    Sammanfattning : Introduktion Cancer är en vanlig dödsorsak och antalet personer som drabbas av cancer förväntas öka i framtiden. Den palliativa vården är högst aktuell bland människor med en cancersjukdom som inte går att bota. LÄS MER

  2. 2. Paving the Path to Self-Sufficiency : Optimizing Photovoltaic Installations on Facilities with Emphasis on Consumption Patterns and Economic Viability

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Filippa Backman; Amanda Stafberg; Erik Sterner; Alva Wesslén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This bachelor's thesis explores the potential of Skolfastigheter's facilities to achieve self-sufficiency through solar power while maintaining economic feasibility. The study specifically examines the economic feasibility of various solar power installation sizes, while also exploring key characteristics of school facilities that influence their level of self-sufficiency. LÄS MER

  3. 3. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Erik Sterner; Amanda Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Parasocial phenomenon; Trust; Generation Z; Word-of-mouth; Credibility; Communication; Marketing; Advertising; Sponsored posts; Parasociala fenomen; Förtroende; Generation Z; Word-of-mouth; Trovärdighet; Kommunikation; Marknadsföring; Reklam; Sponsrade inlägg;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER

  4. 4. Det är omodernt att dricka mjölk : En fallstudie om unga konsumenters attityder gentemot Oatlys reklamkampanj “Spola mjölken"

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Amanda Sterner; Karolina Bjernefalk; [2020]
    Nyckelord :Oatly; advertising; attitude; consumer; trademark; greenwashing; Oatly; reklam; attityd; konsument; varumärke; greenwashing;

    Sammanfattning : Studien handlar om företaget Oatly och deras senaste kampanj “Spola mjölken”. Företaget, samt kampanjen, lägger ett stort fokus på miljön i marknadsföringen av sina produkter. Deras strategiska kommunikation har väckt en debatt kring kampanjens trovärdighet och deras miljöargument. LÄS MER

  5. 5. Kan läromedel vara diskriminerande? : En studie om intersektionalitet och dess framställning i digitala läromedel inom svenskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Amanda Andersson; Matilda Stenqvist; [2020]
    Nyckelord :Skönlitteratur; kön; etnicitet; sexualitet; klass; skolans värdegrund;

    Sammanfattning : This study investigates whether two Swedish digital educational materials for the subject Swedish in secondary school can be associated with any form of discrimination or not. The study has examined the parts of the educational material that contains fiction. To achieve this goal the study has followed three research questions. LÄS MER