Sökning: "Andreas Möller"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden Andreas Möller.

  1. 6. Kulturellt anpassad för globalisering – En kvalitativ studie om affärskulturellaskillnader i Kina

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Martinsson; Emil Möller; Andreas Paulsen Ernek; [2016]
    Nyckelord :Business relations; Guanxi; Mianzi; Sweden; China; B2B; Affärsrelationer; Guanxi; Kina; Affärskultur; Mianzi; B2B; Sverige;

    Sammanfattning : Den ekonomiska jätten i öst växer som aldrig förr och affärsmöjligheterna för företag har gåttfrån att bara ha varit ett land där man förlägger sin produktion, tack vare att kostnaderna är såpass låga, lockar numera den snabbt växande konsumentmarknaden fler och fler företag atttesta lyckan i landet. I denna uppsats tas den affärskulturella skillnaden upp både internt iföretag där man har kinesiska kollegor samt externt, hur man jobbar med kinesiska företagfrån ett svenskt perspektiv. LÄS MER

  2. 7. Verkligt värde i förvaltningsfastigheter : En studie om den orealiserade värdeförändringen vid värdering till verkligt värde.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Andreas Lergård; Sanne Möller; [2016]
    Nyckelord :External appraisal; Fair value Accounting; Investment Properties; Information Asymmetry; Institutional Pressure; Unrealized change in value; Externvärdering; Förvaltningsfastigheter; Informationsasymmetri; Institutionell Press; Orealiserad värdeförändring; Verkligt värde;

    Sammanfattning : Introduktion: Tidigare studier som utförts visar vilken betydelse värdering till verkligt värde fått för redovisningen. Det har däremot inte jämförts hur värdeförändringen skiljer sig åt mellan noterade och onoterade bolag, samt om eventuella skillnader beror på om externvärdering tillämpas. LÄS MER

  3. 8. Den organiserade idrottens betydelse för spontanidrott : En kvantitativ studie om högstadieelevers spontanidrottande

    Magister-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Andreas Rehn; Alexander Möller; [2012]
    Nyckelord :spontanidrott; föreningsaktiv; organiserad idrott; riksidrottsförbundet;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien har varit att jämföra föreningsaktiva elevers utövande av spontanidrott jämfört med elever som inte är föreningsaktiva. Vi har använt oss av följande frågeställningar: Vilka olika spontanidrotter ägnar sig elever åt på fritiden? Hur ofta ägnar sig eleverna åt spontanidrott inom ramen för skoldagen? I vilken typ av miljö sker spontanidrotten? Saknar eleverna någon plats eller miljö för att kunna utöva spontanidrott? Metod I studien använder vi oss av en kvantitativ enkätundersökning med i huvudsak slutna svarsalternativ. LÄS MER

  4. 9. Specialidrott – Ämnet utan lärare : en jämförande kvalitativ studie mellan lärare i ämnet specialidrott

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Andreas Rehn; Alexander Möller; [2011]
    Nyckelord :specialidrott; skolan; riksidrottsförbundet; utbildning; lärare;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen är att studera hur undervisningen i specialidrott påverkas av om läraren har en lärarutbildning. Våra frågeställningar är följande: Hur ser undervisningens innehåll och genomförande ut beroende på om läraren har en lärarutbildning eller inte? Hur uppfattar de båda lärarkategorierna sin utbildning och bakgrunds betydelse för att kunna bedriva specialidrotten? Hur arbetar de båda lärarkategorierna för att nå upp till målen i kursplanen för specialidrott? Metod I studien använder vi oss av kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  5. 10. Varumärkesupplevelser 2.0 – En studie om varumärkesupplevelser på företagsbloggar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas C Kozub; Margot Möller; [2010]
    Nyckelord :Varumärkesupplevelse; företagsbloggar; känslor; missnöje; varumärkesgemenskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar ämnet varumärkesupplevelser i samband med företagsbloggar. Detta för att utröna vilka varumärkesupplevelser en företagsblogg kan framkalla... LÄS MER