Sökning: "Andreas Medin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Andreas Medin.

  1. 1. Sjuksköterskors upplevelser av att hänvisa patienter på en akutmottagning utifrån ett datorbaserat rådgivningsstöd : en kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Andreas Medin; [2016]
    Nyckelord :Emergency department; Nurse; Experience; Referral; Triage; Self-care; Akutmottagning; Sjuksköterska; Upplevelse; Hänvisning; Triage; Egenvård;

    Sammanfattning : I Sverige finns 71 sjukhusbundna akutmottagningar som under 2015 uppskattades handlägga 2,53 miljoner besök, en siffra som ökar år från år. Siffran är en ökning med ca tre procent jämfört med 2014. LÄS MER

  2. 2. Decision support model for hub localisation - A study at a company in the 3PL industry

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Sara Josefsson; Andreas Medin; [2012]
    Nyckelord :Facility localisation; optimal hub location; decision support model; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Background: With todays’ requirement of shorter product life cycles and faster time-to-market, producing companies experience an increased demand for faster transports in the supply chain. This puts pressure on freight forwarders to offer their customers a timely and reliable transport service at a reasonable price. LÄS MER

  3. 3. Lyx eller premiumvarumärke - same same but different?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Eklund; Erik Medin; [2009]
    Nyckelord :Exklusivitet; lyx; lyxens karaktäristiska särdrag; premium; varumärkesidentitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Eftersom det inte finns så mycket tidigare forskning bedriven inom ämnesområdet lyx och premium vill vi skapa en ökad förståelse för vad detta egentligen är och vilka utmärkande särdrag som karaktäriserar dessa varumärken. Dessutom finner vi forskningen än mer outvecklad och inte bedriven i någon större omfattning utifrån ett företagsperspektiv hur signifikanta lyxens egenskaper är i dessa varumärkens identiteter för att bibehålla sin status och exklusivitet. LÄS MER