Sökning: "Angelica Arenas"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Angelica Arenas.

  1. 1. Hur implementeras styrdokument om jämställdhet inom svensk fotboll? : En undersökning om fotboll och jämställdhet.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emil Widmark; Angelica Hjorth Stålgren; [2017]
    Nyckelord :football; gender equality; organizational change; curriculum theory; gender regimes; fotboll; jämställdhet; organizational change; läroplansteori; genusregimer;

    Sammanfattning : Background: The gender equality issue has been on the agenda for many years and a problem in Swedish sport. Historically, football has been dominated by men, but in recent years the sport has begun to work actively towards a more equal sport. LÄS MER

  2. 2. Arenavågen : ett kommunalt lönsamhetsperspektiv på fyra multiarenor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emilia Karlsson; Angelica Larsen; Angelica Lervik; [2014]
    Nyckelord :multiarena; kommun; lönsamhet; icke-ekonomiska faktorer; värdeskapande; beslutsprocess; attraktiv stad; samhällsnytta;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Det har byggts ungefär 50 nya arenor under 2000-talet och i flera fall har arenorna byggts i små kommuner. Varje år lägger Sveriges kommuner ut 400 miljoner kronor för att arenorna ska gå runt. LÄS MER

  3. 3. ”See something, say something” : - En kvalitativ undersökning om arenaansvarigas arbete kring säkerhetsinteraktion med besökare.

    Magister-uppsats, Institutionen för miljö- och livsvetenskaper

    Författare :Angélica Olofsson; [2013]
    Nyckelord :Arenas; visitors; safety; spectators; communication; risk analysis; Arenor; kommunikation; säkerhet; riskanalys; besökare; publik;

    Sammanfattning : Historiska tragedier har visat på den potentiella faran och de allvarliga och ibland tragiska konsekvenser som kan uppstå på arenor och platser där det vistas många människor. I en publik finns alla typer av människor representerade och det finns flera utmaningar kring att kommunicera säkerhet till en bred målgrupp som har fokus på upplevelsen av evenemanget. LÄS MER

  4. 4. Marketing and Branding a Nation : tillämpningen av ambassader som plattform för att stärka Sverige som varumärke

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Angelica Johnsson-Gerde; Anna Högfeldt; [2008]
    Nyckelord :Place Marketing; Nation Branding; Pulic Diplomacy; House of Sweden; Svenska ambassaden i Washington D.C.; Svenska ambassaden i Berlin; Nämnden för Sverigefrämjandet i Utlandet;

    Sammanfattning : Problem: The authors have, during the process of development of this thesis, tried to create an understanding of how a number of organizations, all working with different approaches around the ”brand Sweden”, perceive the efficiency and benefits of using extended concept around embassies as a tool in their strategic work. The embassies in question have an evolved concept in the sense that they don not only hold a traditional political and legal role. LÄS MER

  5. 5. Bloggtider för bibliotek och bibliotekarier? : Studie om bloggars användbarhet i bibliotekssektorn

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Angelica Swedman; [2006]
    Nyckelord :blogging; kollaborativa bloggar; bibliotekssektorn; blogg; webblogg; bibliotek; bibliotekarier; blogganvändning;

    Sammanfattning : The usability of the Internet increases for every year. The Weblog phenomenon makes it possible for anyone to easily publish, find information and get in touch with other people through the net. This Essay treats the possibilities the Weblog medium offer Swedish libraries and librarians in library contexts. LÄS MER