Sökning: "Anja Aldefors"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anja Aldefors.

  1. 1. Alien phone : en studie av produktljuds betydelse för identitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikvetenskap

    Författare :Anja Aldefors; [2008]
    Nyckelord :Produktljud; Ljuddesign; Mobiltelefon; Musik; Ringsignaler; Sms-ljud; Varumärke; Musicology; Musikvetenskap; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utveckla kunskapen om produktljud i relation till konsument- och varumärkesidentitet. Övergripande metod är kvalitativ och hermeneutisk. Studien har utförts med hjälp av en fallstudie med en djupintervju och några semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Sonic branding: Musik Marknadsföring och Religion

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anja Aldefors; [2008]
    Nyckelord :Musik; Marknadsföring; Religion; Sonic branding; Sensory branding; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Musikmarknadsföring - att marknadsföra sig med musik och ljud är mycket inne just nu. Stora företag lägger ner allt större del av sin marknadsföringsbudget på att skapa en konsistent musikprofil. LÄS MER

  3. 3. Du ger mig fjärrkontrollen! En studie av samband mellan musik, målgrupp och budskap i TV-reklam.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anja Aldefors; [2005]
    Nyckelord :Musik; TV-reklam; Budskap; Estetik; Målgrupp; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för hur musik används i TV-reklam för att förstärka ett budskap och tala till ett visst segment. De teoretiska perspektiv som använts har hämtats från ett antal skilda områden då ämnet i sin helhet är relativt outforskat: Företagsekonomiska perspektiv: Segmenteringsteori och kommunikationsmodellen. LÄS MER