Sökning: "Ann-Sofie Olsson"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Ann-Sofie Olsson.

  1. 1. Det där med gröna bibliotek : En fallstudie av hållbarhetsambitioner för Hyllie bibliotek

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Martina Olsson; Ann-Sofie Pedersen; [2023]
    Nyckelord :Library and Information science; Public library; Sustainability; Ecological Sustainability; Green Library; Case study; Institutional theory; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : In the district of Hyllie in Malmö, Granitor Properties are building a new block called Embassy of Sharing, which is designed focusing on Agenda 2030. Within the block, the city of Malmö is planning to open a new municipal branch library. LÄS MER

  2. 2. Specialpedagogiskt stöd till grundskollärare med integrerade grundsärskoleelever : Att skapa förutsättningar för elevers lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Ann-Sofie Olsson; [2018]
    Nyckelord :individual integration; integration; inclusion; intellectual disability; compulsory school; middle and lower secondary school; primary teacher; special education; individintegrering; integrering; inkludering; utvecklingsstörning; grundsärskola; grundskola; specialpedagogik;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to show how some of primary teachers and support teachers in middle and lower secondary school, with help from special education advice and support, create conditions for learning for integrated students with intellectual disability. The research questions in the study are, how can special advice be arranged in the form of a network? What questions may be in focus for teachers and support teachers who teach student with intellectual disability? How does the teachers and support teacher reasons at the implementation of special advice. LÄS MER

  3. 3. God Omsorg : En studie utifrån anhörigas uppfattning om god omsorg inom demensomsorg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Ann Sofie Olsson; [2016]
    Nyckelord :dementia; relatives; demented persons; care; demens; anhöriga; demensboende; omsorg.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine how relatives experience the care in dementia homes and how they perceive the communication with the care staff. The purpose is illuminated through the following research questions: 1) What perceptions do the relatives have of good care? 2) How do the relatives perceive the care that the demented person receives? 3) How do the relatives experiencing the cooperation with the care staff? In order to answer the questions, unstructured qualitative interviews have been conducted. LÄS MER

  4. 4. Förskolans lekmiljö : En studie om hur pedagoger tänker om lekmiljöernas betydelse för barns utveckling och lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Ann-Sofie Olsson; [2014]
    Nyckelord :Play environment; preschool; children; development; learning; Lekmiljö; förskola; barn; utveckling; lärande;

    Sammanfattning : The purpose of my study is to describe how educators think about the play environment, the nature and its importance for the children's development and learning in preschool. The study is based on qualitative interviews with four active educators. LÄS MER

  5. 5. Kunskap och lärande, det ligger ju ihop alltså : En kvalitativ studie där förskolechefer tolkar begreppen kunskap och lärande i sitt pedagogiska ledarskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Monika Olsson; Ann-Sofie Andersson; [2013]
    Nyckelord :Knowledge; learning; educational leadership; kunskap; lärande; pedagogiskt ledarskap;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar begreppen kunskap och lärande, med utgångspunkt från Skolinspektionens (2012) kvalitetsgranskning av hur förskolan arbetar med det förstärkta pedagogiska uppdraget. I Skolinspektionens rapport menar man att studier pekar på den avgörande roll den pedagogiska ledningen har för hur verksamheten utformas och utvecklas för att bättre kunna arbeta med barns utveckling och lärande. LÄS MER