Sökning: "Anna Linder"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Anna Linder.

  1. 1. FORMATIV OCH SUMMATIV BEDÖMNING : Lärares uppfattningar om och arbete med formativ och summativ bedömning i estetiska och teoretiska ämnen

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Anna Linder; [2021]
    Nyckelord :läroplansteori; kunskapssyn; bild;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen har varit att öka kunskapen om hur lärare i estetiska- och teoretiska ämnen uppfattar begreppen formativ och summativ bedömning samt hur lärarna arbetar med bedömning i sina ämnen. För att uppnå syftet ställdes fyra forskningsfrågor: Hur uppfattar lärarna i undersökningen begreppen formativ och summativ bedömning? Hur arbetar de fyra lärarna med bedömning i sina ämnen? Vilka likheter och skillnader finns i de fyra lärarnas bedömningspraktik? Vilka motsättningar mellan det formativa och det summativa upplever de fyra lärarna i sin bedömningspraktik? För att besvara frågeställningarna intervjuades fyra lärare verksamma på gymnasiet och grundskolan, årskurs 7 – 9 i kvalitativa semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Patientrelaterade händelser inom primärvården som beskrivs i avvikelserapporter : En kvalitativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Anna Linder; Anna Lindbäck; [2020]
    Nyckelord :Avvikelserapporter;

    Sammanfattning : Abstract Background: A district nurse must be able to describe a situation and critically analyze. Risks can be discerned and identified and take appropriate actions and evaluate them. Risks in health care are made visible through incident reports. Paying attention to events that have already occurred can help prevent these mistakes from recurring. LÄS MER

  3. 3. Matematik, en genusfråga? : Hur pedagogers förhållningssätt till genus i matematikundervisning påverkar eleven

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Wahlroth; Madeleine Linder; [2019]
    Nyckelord :Genus; matematikundervisning; grundskolan; motivation; självbild;

    Sammanfattning : I denna systematiska litteraturstudie var syftet att skapa en förståelse för hur pedagoger i grundskolans tidiga år förhåller sig till genusskillnader inom matematikundervisningen. Således var syftet att undersöka hur pedagogers förhållningssätt påverkar eleverna. LÄS MER

  4. 4. Strategic actions to regulatory change : How banks adapt to PSD2

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikaela Linder; Anna Sundberg; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : PSD2 is an EU directive implemented 1st May 2018 that forces banks to share information related to account information and payment initiations to third-party providers. The aim of the directive is mainly to increase integration, effectivity and competition on the European payment market. LÄS MER

  5. 5. Amongst Kiwis and Swedes: Developing an intercultural competence with young learners through written telecollaboration

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jennie Ingelsson; Anna Linder; [2018]
    Nyckelord :culture; ELL English Language Learners ; IC Intercultural Competence ; ICC Intercultural Communicative Competence ; self-awareness; social awareness; telecollaboration; virtual exchange; young learners;

    Sammanfattning : This study investigates the intercultural development with young learners from Sweden and New Zealand, when using written telecollaboration as a tool. Telecollaboration; is a tool used for online collaboration, it provides for a possibility of connecting students from across the globe and can function as a supplement to traditional teaching. LÄS MER