Sökning: "Anna Möller"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Anna Möller.

  1. 1. Analyzing Survey Response Time and Response Rate for Colorectal Cancer Patients Using Logistic and Poisson Regression

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Anna Möller; Martina Lagerros; [2023]
    Nyckelord :Applied Mathematics; Regression; Poisson Regression; Logistic Regression; Statistics; Cancer; Patients; Healthcare; Tillämpad Matematik; Statistik; Regression; Logistisk Regression; Poisson Regression; Cancer; Patientvård;

    Sammanfattning : Cancer is a highly prevalent disease worldwide, claiming hundreds of lives each year. In the field of cancer research, it is customary to conduct surveys in which patients are asked to self-report and assess their symptoms and overall health. LÄS MER

  2. 2. ”Kallblodiga dubbelmördaren” och ”Våldsamma expojkvännen” : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys om hur Johanna Möller och Billy Fagerström gestaltas i lokalpress

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Anna Waktel; Matilda Kennerberg; [2022]
    Nyckelord :Brottsjournalistik; kvinnlig förövare; manlig förövare; genusteori; gestaltningsteori; kvantitativ innehållsanalys; kvalitativ innehållsanalys; lokal press.;

    Sammanfattning : This study examines how local newspapers frame female and male murderers. Thestudy specifies two murder cases that recieved a lot of media coverage, and themurderers are Johanna Möller and Billy Fagerström. LÄS MER

  3. 3. Förtroende och trovärdighet kring betalda samarbeten med influencers : En kvantitativ studie på hur förtroende och trovärdighet påverkar konsumenters köpvilja vid betalda samarbeten med influencers.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Starcevska Natalie; Bremer Möller Cornelia; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer; betalda samarbeten; trovärdighe; förtroende;

    Sammanfattning : Title: How does trust and credibility affect consumers' willingness to buy for paid collaborations with influencers. Author: Natalie Starcevska & Cornelia Bremer Möller Tutor: Anna Sörensson Examiner: Navid Ghannad Course: Independent thesis in business administration 15hp, international marketing program, Halmstad University, Spring 2022 Keywords: Influences marketing, Influences, Paid collaborations, Credibility and trust. LÄS MER

  4. 4. At være ung og kristen i en sekulariseret tid

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Martin Westergaard; Anna Sofie Broen Møller; [2022]
    Nyckelord :Social anthropology; Youth; Christians; stigma; identity; Denmark; Copenhagen; Social Sciences;

    Sammanfattning : In light of the Danish society becoming more and more secular, we wish to examine in this study, how a group of young Christians in a free church in Copenhagen, Denmark are experiencing stigmatization based on their religious belief, as well as how they choose to handle it. Furthermore, this study shows how young Christians develop their identity based on said stigmatization and the meeting with the secular society, in their late teens. LÄS MER

  5. 5. Sjuksköterskans möte på akutmottagning med patienter utsatta för våld i nära relation : en litteraturstudie

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Anna Möller; Emelie Eklund; [2021]
    Nyckelord :Emergency care; Experiences; Handling; Nurses; Intimate partner violence; Akutsjukvård; Erfarenheter; Handläggning; Sjuksköterskor; Våld i nära relationer;

    Sammanfattning : Våld i nära relationer är idag ett stort samhällsproblem och akutmottagningar är vanligen den första och enda kontakten den utsatta personen har med sjukvården. Det är viktigt att sjuksköterskor på akutmottagningar identifierar denna patientgrupp för att kunna erbjuda stöd och eventuellt förhindra ytterligare och mer allvarliga skador samt bråd död. LÄS MER