Sökning: "Anna Moberg"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Anna Moberg.
1. Kollegialt samarbete ur ett lärarperspektiv : En kvalitativ intervjustudie i årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
2. Lärares syn på utvecklingssamtal : En kvalitativ studie ur ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
3. From individual contradictions to collective actions - An institutional perspective on change to the finance function
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : This paper draws on institutional theory to explore how management accountants (MAs) initiate and mobilize change to the finance function in a decentralized setting. We conduct a case study on a multinational industrial company to get insights on the barriers and motivations MAs in the company face when they are challenged to alter their roles and ways of doing things. LÄS MER
4. "Det är roligare att servera en salmbärssylt från grannen än en burksylt från Lidl" : En kvalitativ studie om hur svenska ekoturismföretag arbetar för att skapa hållbar turismutveckling
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att skapa en förståelse över vilka sätt som ekoturismföretag bidrar till hållbar turismutveckling utifrån ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt perspektiv, samt att skapa en förståelse över hur ekoturism och hållbar turismutveckling definieras. Följaktligen är studiens frågeställning: på vilka sätt bidrar ekoturismföretag till hållbar turismutveckling? Metod Studien är genomförd via en deduktiv ansats med utgångspunkt i tidigare forskning om ekoturism och hållbar turismutveckling. LÄS MER
5. Synliggörande av flickors och pojkars agerande och deltagande i en praktisk och undersökande naturvetenskaplig undervisning : en observationsstudie
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap kring huruvida ett praktiskt och undersökande arbetssätt bidrar till att flickor och pojkar i lågstadiet ges jämlika möjligheter till engagemang inom den naturvetenskapliga undervisningen. Empirin består av ostrukturerade videoobservationer som induktivt analyserats genom en kvalitativ innehållsanalys med inslag av kvantifiering. LÄS MER