Sökning: "Anna Pop"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Anna Pop.

  1. 1. Mannen med ett vackert yttre och ett kraftfullt kroppsspråk : En kvalitativ semiotisk analys av maskuliniteten inom koreansk populärkultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Anna Lindgren; Isabelle Johansson; [2021]
    Nyckelord :Korea; Hallyu; masculinity; digital globalization; gender neutral;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine and analyse how the Korean pop culture depicts Korean masculinity. The theoretical point of departure in this study is based on Connell's theory of masculinity in order to define the Korean masculinity. LÄS MER

  2. 2. Kökets väggbeklädnad i svenska hem mellan åren 1890-1920

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Anna Hammerling; [2020]
    Nyckelord :Art history; Conservation; Wallcovering; Kitchen; Turn of the century 1900’s; Sweden; Wallpaper; Interior; Home kitchen; late nineteenth century kitchen; early twentieth century kitchen.; Konstvetenskap; byggnadsvård; väggbeklädnad; kök; sekelskifte; köksinteriör; Sverige; tapet; panel; kakel; slutet av 1800-talet; 1900-talets början.;

    Sammanfattning : During the twenty first century the enthusiasm among the general public the turn of the century 1900’s kitchen has increased in Sweden. Since around 2010 media is overflowing of imagery that cater to and perhaps even with an intention to further stimulate interest in the century 1900’s kitchens. LÄS MER

  3. 3. Are Pop-Cultural References in Advertising Funny Enough?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Agata Anna Gornik; Sabine Ljunggren; [2017]
    Nyckelord :Humor; Pop-Cultural References; Advertising; Likability; Purchase Intention; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this research is to extend the theory of humor research and add a new nuance to humor theory. Additionally, the study intends to measure the effect different humorous content types have on ad likability and purchase intention, as well as the relationship between the two. LÄS MER

  4. 4. Webb-spårning eller Urspårning? : - En kvalitativ studie inom etisk marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Johnsson; Mie Nilsson; Annie Uttberg; [2014]
    Nyckelord :Ethics; marketing; Internet marketing; web-tracking; privacy; cookies; information privacy concerns; online information; web-bugs; spam; pop-ups; online; Internet; tracking; method; abduction; morals; ethics manipulation; ethics integrity; ethics anonymity; ethics morality; covered marketing.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det konsumenter oftast inte är medvetna om vid deras Internetanvändning är att de iakttas av företag. Företagen samlar avsiktligt in personlig information och spårar vilka hemsidor och produkter eller tjänster de intresserat sig av genom så kallade webb-spårningssystem. LÄS MER

  5. 5. "When POP sucks the tits of ART" : Warhol och Gaga - mötet mellan konsten och populärkulturen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Anna Gustafsson; [2013]
    Nyckelord :Andy Warhol; Konstvetenskap; Populärkultur;

    Sammanfattning : I uppsatsen undersöks utbytet mellan populärkultur och konst genom en jämförande analys av Andy Warhols Marilyn Diptych från 1962 och en stillbild från Lady Gagas musikvideo Telephone från 2010, i vilken hon refererar till Warhol. Lady Gaga har flera gånger refererat till konstvärlden genom kostym och sceniskt uttryck vilket hos mig väckte associationer kring hur Andy Warhol och popkonstnärerna influerades av populärkulturen. LÄS MER