Sökning: "Anna-Karin Hellström"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Anna-Karin Hellström.
1. Munhygieninstruktion efter plackinfärgning : En klinisk studie på 9-13-åriga skolbarn, Nkinga, Tanzania
Kandidat-uppsats, Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Samverkans betydelse för APL : Samverkan mellan skola och arbetsmarknad – en studie om arbetsplatsförlagt lärande, APL
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEKSammanfattning : Kommunikation och ett bra samarbete mellan skola och arbetsmarknad är nödvändigt för att få till professionella utbildningar för våra elever, så kallad arbetsplatsförlagt lärande (APL). Detta examensarbete inriktar sig på att undersöka samarbetet mellan lärare och handledare ute på arbetsplatser samt undersöka vilka faktorer som kan bidra till att samarbetet blir bättre och härigenom förbättra kunskapsutvecklingen för eleverna. LÄS MER
3. Tätortsnära skogsbruksplan i Borås stad
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : This report is part of an Bachelor of Science work in forestry, conducted for the community of Borås, Sweden. In order to create a forest management plan for the area of Hestra, a survey was conducted. People living in the area were given the opportunity to reply to the survey. The questions in the survey are both personal and forestry-related. LÄS MER
4. Reflektionens betydelse för utveckling och lärande
Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie är söka få en bild av hur lärare i år 1-6 reflekterar kring sin verksamhet, vad reflektionen leder till och dess betydelse för utveckling av lärandet. Studien utgår från en kvalitativ ansats, där synsättet är induktivt. Studien bygger på en fokusgrupp och enskilda intervjuer med nio lärare. LÄS MER
5. Begåvade barn en investering för framtiden
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syfte med studien var att få en inblick i hur lärare anser sig individualisera matematikundervisningen för debegåvade eleverna. Vi ville genom våra tre frågeställningar ta del av lärarnas uppfattningar och erfarenheterkring matematikbegåvade elever samt vilka faktorer lärarna ansåg hade betydelse för att de skulle kunnaindividualisera sin egen undervisning för dessa. LÄS MER