Sökning: "Anne bamford"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Anne bamford.

  1. 1. Boven i dramat : En kvalitativ studie om lärares tankar om drama som lärverktyg i SO-undervisningen i åk 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sara Jannborg; Sofia Lundberg; [2019]
    Nyckelord :Drama; Lek; Drama som lärverktyg; Framgångsfaktorer; Anne Bamford; The Wow Factor;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att fördjupa kunskapen om i vilken utsträckning, och hur, åtta lärare i åk 1-3 använder drama som lärverktyg i SO-undervisning och vad de tänker om lärverktyget i SO-undervisningen. Drama har visats ha positiv inverkan på elevers lärande och utveckling men ändå finns en uppfattning om att drama som lärverktyg exkluderas i undervisningen. LÄS MER

  2. 2. Om vi gör roliga saker så får vi glada elever : En undersökning av påverkansfaktorer och kvalitetskriterier för estetiska projekt i skolmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Anders Olausson; [2018]
    Nyckelord :Estetiska; Konstnärliga och Kreativa projekt i Skola; Musikpedagogik; Musikterapi; Estetisk undervisning; Estetiska läroprocesser; Skolkör; Luciatåg; Träningskolan; Anne Bamford; The wow factor; Tomas Saar; Träningslogik; Linjära eller Meningsskapande arbetsformer; Maximal identitetsinvestering; Tyst kunskap; Tacit knowledge;

    Sammanfattning : En undersökning av estetiska projekt i skolmiljö. I undersökningen intervjuas en musiklärare, en förskoleklasslärare och en musikterapeut som representanter för olika yrkesgrupper som arbetar med estetiska projekt i skolmiljö. LÄS MER

  3. 3. Creative Change : An investigation of how creative places can strengthen the schools and communities in socio-economically challenged areas

    Master-uppsats, Umeå universitet/Arkitekthögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Katarina Jensen; [2018]
    Nyckelord :vulnerable areas; socio-economically challenged areas; creativity; creative regeneration; creative places; creative education; cultural house; utsatta områden; segregation; Örebro; Vivalla; Umeå; Anne Bamford; kreativ utbildning; kreativitet; kreativa platser; kulturhus; Väven; Kulturväven; Tensta konsthall; Klossen; Cyklopen;

    Sammanfattning : To be creative or innovative is a highly praised trait within the labor market of today. Though it has often been seen as a talent only granted to a chosen few, most evidence imply that it is something that we all possess and can develop. LÄS MER

  4. 4. L?apprentissage par l?exp�rience esth�tique : Utilisez-vous l?audio-visuel, la musique et le th��tre dans l?enseignement du fran�ais ?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Birgitta Nilsson; [2018]
    Nyckelord :didactique; FLE; langue étrangère; français; esthétique; musique; danse; théâtre; vidéo; apprentissage; didaktik; språkdidaktik; franska; musik; dans; teater; video; estetiska lärprocesser;

    Sammanfattning : With the implementation of the 2011 guidance documents (Lgr11), the aesthetic perspective was strengthened in the Swedish secondary school, according to Marie-Louise Hansson Stenhammar (2015: 60). The purpose of this thesis is to examine whether there are differences in the extent to which some teachers use learning through aesthetic experience, and to identify possible advantages and obstacles in this respect. LÄS MER

  5. 5. Estetikens vara eller icke vara i skolan – En textanalytisk undersökning av entreprenöriellt lärande, kreativitet och estetiska läroprocesser

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anna Hammarstrand; Marika Sjöqvist; [2012]
    Nyckelord :Entreprenöriellt lärande; kreativitet; estetik; es;

    Sammanfattning : De nya styrdokumenten för den svenska gymnasieskolan har medfört att deestetiska ämnena nedprioriterats och borttagits som obligatorium. Istället har fokus förflyttats till ettentreprenöriellt lärande. LÄS MER