Sökning: "Annemo Härnström"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Annemo Härnström.

  1. 1. Ledarskap vid implementeringen av ett gemensamt platsvarumärke

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Lisa Engborg; Annemo Härnström; [2012]
    Nyckelord :Platsvarumärkesbyggande; ledarskap; varumärkesplattform; platsvarumärke; samverkan; implementeringsprocess;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att fördjupa kunskapen om hur ledarskapets struktur och utövande underlättar genomslagskraften vid implementeringen av en gemensam platsvarumärkesplattform. Förståelsen syftar till att ge rekommendationer till aktörer som leder implementeringsprocesser av ett gemensamt platsvarumärke, men specifikt till fallstudieprojektet Partnerskap Småland och deras implementeringsprocess av den småländska varumärkesplattformen. LÄS MER

  2. 2. Hamna "top of mind" : Från varumärkesplattform till grafil profil

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Lisa Engborg; Annemo Härnström; [2011]
    Nyckelord :Visuell marknadskommunikation; grafisk profil; varumärkesplattform; kommunikationsmöjligheter; varumärkesbudskap; ”top of mind”; Baronen köpcentrum;

    Sammanfattning : Examensarbetets syfte är att identifiera möjligheter samt svårigheter med att översätta varumärkesplattformen till grafiska profilen. För att förtydliga och få inblick i verklighetens kontext i forskningsområdet, visuell kommunikation, har en fallstudie utförts på Baronen Köpcentrum. LÄS MER