Sökning: "Annika Sandahl"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Annika Sandahl.

  1. 1. MULTIMODAL PRODUKTION I KLASSRUMMET : En fallstudie med fokus på bedömning av digitalt arbete i skolan

    Magister-uppsats, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Annika Sandahl; [2015]
    Nyckelord :bedömning; grundskola; digital produktion; kunskapskrav; styrdokument.;

    Sammanfattning : Det här är en fallstudie där jag har följt ett ämnes- och årskursövergripande projekt där eleverna på olika sätt ska bidra till att skapa en hemsida på temat mobbing. Jag har följt två årskurser i grundskolan i ämnena Svenska, SO och bild och intervjuat lärare och elever för att höra hur de uttrycker sig kring bedömningen av de digitala multimodala artefakter som eleverna producerar i projektet. LÄS MER

  2. 2. ”DET ÄR JU SÅ MYCKET ANNAT HELA TIDEN” : Grundskollärares syn på digitala medier och MIK i skolan

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Annika Sandahl; [2014]
    Nyckelord :Digital kompetens; Grundskola; Informellt lärande; Kollaborativt lärande; Medie- och informationskunnighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en bild av förutsättningarna lärare har att arbeta med digitala verktyg och metoder i undervisningen idag. Hur uttrycker sig den enskilde läraren kring detta samt de nya krav som de upplever ställs på dem i denna digitala tidsålder? Jag intresserar mig för vad lärare anser krävs för att kunna använda både tekniken, tankarna och de nya arbetssätten i sina klassrum. LÄS MER

  3. 3. Pojkar har skägg, det har inte flickor, det är för att de ska vara lite finare : – Sexåringens syn på kvinnligt och manligt

    Kandidat-uppsats, HLK, Ämnesforskning; HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Anna-Lena Karlsson; Eva Lilja; Annika Sandahl; [2007]
    Nyckelord :förskoleklassbarn; kvinnligt; manligt; genus; jämställdhet;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att få veta hur sexåringen i tre förskoleklasser ser på kvinnligt och manligt. Utifrån syftet har vi formulerat följande frågeställningar: – Anser barnen att det finns sysselsättningar beroende på könstillhörighet? – Inom vilka områden anser barnen att kvinnor och män är jämställda? – Anser barnen att det är skillnad på flickor och pojkar? För att besvara frågeställningarna har vi använt oss av en kvantitativ strukturerad enkät och kvalitativa intervjuer med öppna svar, i tre olika förskoleklasser. LÄS MER