Sökning: "Annonseringspolicy"

Hittade 1 uppsats innehållade ordet Annonseringspolicy.

  1. 1. ”Betalt samarbete med…” : En studie om attityder och åsikter till Instagrams annonseringspolicy och ekonomiskt kompenserade inlägg publicerade av influencers

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sandra Ivarsson; Malin Lindgren; [2018]
    Nyckelord :Annonseringspolicy; Attityder; “Betalat samarbete med…”; Individsponsring; Influencer marketing; Influencers; Inlägg; Innehåll; Instagram; Matchning; Reklam; Sponsrat; Transparens; Åsikter;

    Sammanfattning : Influencer marketing is an effective method, rather than traditional advertising strategy, due to that the method is perceived more authentic and trustworthy. During autumn 2017 the social media platform Instagram introduced an advertising policy to distinguish personal opinions and advertising – due to this advertising is more visible than ever before on the social media platform. LÄS MER