Sökning: "Anton Lange"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anton Lange.

  1. 1. Jag äter väl hamburgare så länge jag tycker det är gott : En kvalitativ studie om hur publiken tar emot och tolkar miljömässigt hållbara budskap från snabbmatsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elin Persson; Anton Salinas; [2020]
    Nyckelord :encoding decoding; konsumtionsteori; miljömässig hållbarhet; publikforskning; snabbmatbranschen;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Studiens syfte är att studera hur publiken tolkar budskap och förhåller sig till information från företagen McDonalds och Max hamburgare när de kommunicerar miljömässig hållbarhet. Studiens frågeställningar är följande: • Hur ser publikens attityder gentemot snabbmatskedjorna ut? • Hur värderar publiken informationen från Max hamburgare och McDonalds? • Hur påverkar företagens marknadsföring konsumenters köpvanor och val för att stödja miljön? Metod och material: De metoder som använts i studien är fokusgruppsintervjuer och innehållsanalyser. LÄS MER

  2. 2. Länge leve kläderna : Förslag på metoder för att minska textilkonsumtionens klimatpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Anton Åsberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det här är ett arbete som behandlar textilindustrins klimatpåverkan i allmänhet och klädesindustrins klimatpåverkan i synnerhet. I arbetet undersöks på vilka sätt man kan engagera människor till en långsiktig förändring med fokus på att aktivt förlänga kläders livslängd i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Sociala nätverkssidor - En varumärkesförmedlare på B2B-marknader. : En studie över större B2B-företags användande av sociala nätverk i ett brand equity-stärkande syfte.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Linus Andersson; Anton Lange; [2015]
    Nyckelord :Brand equity; B2B; SNS;

    Sammanfattning : Social networks have become an important factor in today’s society. Companies as well as individuals are using these platforms to interact with one another on a daily basis. This phenomenon has mostly been acknowledged by companies on B2C markets where these social network sites are being used to communicate their brand. LÄS MER