Sökning: "Apoteksbranschen"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet Apoteksbranschen.
1. Paketbox? Yes box! : Skillnader och likheter vid kunders användning av paketbox som leveransalternativ vid e-handel från apoteks- respektive modebranschen
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : De senaste åren har kantats av en ökad e-handel samt allt högre krav från kunder på leveransalternativ. Paketbox är ett leveransalternativ som ökar alltmer i popularitet men är i Sverige fortfarande under utveckling. Två branscher där de flesta kunder har e-handlat från är apoteksbranschen och modebranschen. LÄS MER
2. Implementering av farmaceutiska tjänster : en litteraturstudie av faktorer som påverkar utfallet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för farmaceutisk biovetenskapSammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Under lång tid har apoteksbranschen och den farmaceutiska professionen önskat utveckla farmaceutiska tjänster på öppenvårdsapotek samt få offentlig finansiering för dessa. Nya metoder som ska införas i en verksamhet tar ofta lång tid, kostar mycket och misslyckas ofta. LÄS MER
3. Webbtillgänglighet i den svenska apoteksbranschen : En nulägesbild av hur svenska apotek står sig mot Webbtillgänglighetsdirektivet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : I denna rapport presenteras en undersökning av de sex största aktörerna på den svenska apoteksbranschen (sett till marknadsandelar) och hur de förhåller sig till de krav på tillgänglighet som återfinns i Webbtillgänglighetsdirektivet. Kraven är framtagna av organisationen W3C och benämns WCAG - Web Content Accessibility Guidelines och undersökningen genomförs på det sätt som organisationen själva rekommenderar: genom en manuell granskning samt genom ett automatiserat test. LÄS MER
4. En bransch i digital förändring : En studie om e-handelns påverkan på den svenska apoteksmarknaden
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har haft en stor påverkan på den svenska handeln. E-handeln har de senaste åren fått en ökad betydelse och präglas idag av stark tillväxt. Inom flera branscher har det därtill skett en kanalförflyttning från fysiskt till digitalt och en reduktion av fysiska butiker. LÄS MER
5. Förtroendets betydelse för konsumenter i en digitaliserad värld - En kvalitativ studie i marknadsföringspsykologi inom apoteksbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är undersöka och kartlägga hur konsumenters förtroende bevaras vid övergång från fysisk aktör till digital inom apoteksbranschen. Uppsatsen är som via en kvalitativ forskningsmetod via en abduktiv forskningsansats. LÄS MER