Sökning: "Att upprätta Åtgärdsprogram"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Att upprätta Åtgärdsprogram.

  1. 1. "Jag är ju inte överkänslig, jag har en högre känslighet" : Sex autistiska kvinnors upplevelser av stödinsatser i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Christoffer Karlsson-Fridh; Nittmark Maria; [2024]
    Nyckelord :Autism; flickor; elever; skola; stöd;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Karlsson-Fridh, Christoffer och Nittmark, Maria (2024). Jag är ju inte överkänslig, jag har en högre känslighet - Sex autistiska kvinnors upplevelser av stödinsatser i skolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Rörelsemönster hos öring (Salmo trutta) : En jämförelse mellan vilda och odlade individer i sjön Siljan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för miljö- och livsvetenskaper (from 2013)

    Författare :Frida Kaiskog; [2019]
    Nyckelord :siljan trout; brown trout; lake; movement patterns; migration; hatchery; wild; siljansöring; öring; sjö; rörelsemönster; migration; odlad; vild; salmo trutta;

    Sammanfattning : Many populations of salmonids are threatened by fragmentation and degradation of spawning habitats. Common remedial measures are habitat restoration and stocking of hatchery fish to support degraded wild populations. Many populations of brown trout in Sweden have been extirpated. LÄS MER

  3. 3. Bevarandet av vitryggig hackspett i Sverige : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Ecology

    Författare :Johanna Eriksson; [2017]
    Nyckelord :vitryggig hackspett; bevarande; Sverige; akut hotad art; åtgärdsprogram;

    Sammanfattning : Vitryggig hackspett är rödlistad i Sverige som akut hotad. Under år 2017 är ämnet högaktuellt då det nya åtgärdsprogrammet för arten ska släppas. LÄS MER

  4. 4. På spaning efter en skollagsändring som skett : Skollagsändringen 2014 och dess synliga konsekvenser i grundskolans åtgärdsprogram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Mattias Eriksson; Pavic Irena; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa hur man i ågärdsprogrammens texter kan utläsa ändringen av Skollagen som skedde 2014 (SFS: 2014:458), med fokus på förändringen av särskilt stöd. De frågor vi ställt är hur beskrivs elever och elevers behov i åtgärdsprogrammen, samt vilka åtgärder föreslås? För att besvara detta har vi använt en kvalitativ studie där vi samlat in åtgärdsprogram från två kommuner. LÄS MER

  5. 5. Så minns vi skolans ansträngningar för att vi skulle nå målen i svenska : - en kvalitativ studie av elevers erfarenheter från grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Pia Fjätvall; [2015]
    Nyckelord :Compulsory school; life stories; learning disabilities; the Salamanca Declaration; Grundskola; ínkludering; introduktionsprogram; specialpedagogik; åtgärdsprogram.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ta del av erfarenheterna bland några elever på introduktionsprogrammet som inte nått målen för årskurs 9 i svenska i grundskolan. Studien skulle ge svar på bland annat hur eleverna upplevt skolans försök att hjälpa dem nå målen. LÄS MER