Sökning: "Attila Czaholi"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Attila Czaholi.

  1. 1. The effectiveness of oral corrective feedback in experimental and quasi-experimental studies : A systematic literature review

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Attila Czaholi; [2021]
    Nyckelord :Additional language education in ESL EFL context; effectiveness of oral corrective feedback; experimental quasi-experimental studies; learners; prompts; recasts; teachers.;

    Sammanfattning : By exploring previous research, this systematic literature review aims to shed light on the effectiveness of oral corrective feedback practices by teachers to students on oral proficiency with the focus on recasts and prompts. This systematic literature review also intends to shed light on the effectiveness of recasts and prompts compared with each other. LÄS MER

  2. 2. Morphosyntactic competence of adult learners of English in Sweden : The impact of L2 exposure outside school and highest completed education on morphosyntactic development

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Attila Czaholi; [2019]
    Nyckelord :Exposure to English outside school; Grundvux learners; highest completed education; morphosyntactic development; Processability theory;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate the morphosyntactic development of Grundvux learners (adult learners who study school subjects at elementary school levels in Sweden) of English with the aid of Processability theory, or PT, and to investigate the potential influence of exposure to English outside school and the participants' highest completed formal education on the participants' morphosyntactic levels. The participants of this study were Grundvux learners who studied English either on National Course 2, 3, or 4. LÄS MER

  3. 3. SFI-elevers uppnådda Processbarhetsnivåer i morfologi- och ordföljd. En undersökning av Processbarhetsteorins inlärningsgång och informanternas morfologiska och syntaktiska utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Attila Czaholi; [2017]
    Nyckelord :Lexikal variation; morfologisk variation; Processbarhetsteorin; uppnådda PT-nivåer i morfologi och syntax.;

    Sammanfattning : Studiens ena syfte var att undersöka vilka PT-nivåer i morfologi och syntax som processas av 66 SFI-elever som läste SFI på olika nivåer, att undersöka om de processar samma PT-nivåer i morfologi och syntax med avsikt att utforska ifall inlärarnas morfologiska och syntaktiska utveckling sker i samma takt eller ej. I studien undersöktes också det implikationella förhållandet mellan de olika strukturerna tillhörande de olika PT-nivåerna. LÄS MER